Kapitoly článku:
- Frontální útok, Rozsáhlá výbava, Ceník, Exclusive přesvědčí
- Motory jsou pouze dva, Originální a dynamická, Hodnotný a svérázný dojem, Komfortní paluba, Technické údaje,
- Orientováno na řidiče, Motor tichý, ale váhavý, Kvalitní podvozek, A vystupujeme
- Kompletní fotogalerie
Motory jsou pouze dva
… a v tuto chvíli vlastně zatím pouze jeden, a sice vznětový čtyřválec CRDi (U2) s pochybně nízkým objemem 1,7 l, ale přesvědčivým výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 325 Nm. Downsizing zkrátka vládne světu, Optima s tímto motorem má však vykázat průměrnou spotřebu 5,1 l/100 km, 4,9 l/100 km se start/stop systémem a 6,0 l/100 km v kombinaci s automatickou, šestistupňovou převodovkou vlastní konstrukce.
Vznětový motor 1,7 CRDi je zatím jedinou volbou. Kapota spočívá na plynové vzpěře.
Šestistupňové převodové skříně s automatickým, nebo manuálním řazením budou k dispozici také pro zážehový čtyřválec 2,0 CVVL/120 kW s proměnným časováním ventilů, ale konvenčním nepřímým vstřikováním paliva. Tato jednotka bude na českém trhu k dispozici během druhého čtvrtletí letošního roku.
Pro domácí a severoamerické trhy je přitom Kia Optima vyráběna s celkem pěti různými motory.
Originální a dynamická
Ke krátkému svezení jsme převzali zcela nový vůz Kia Optima (najeto měl teprve zhruba 10 km) se vznětovým motorem, manuálně řazenou převodovkou a středním výbavovým stupněm Comfort. Doplněn byl pouze bílou perleťovou metalízou, jež cenu zkoušeného vozu zvýšila 676 000 Kč.
Kia Optima je originálním a odvážným celkem
Také Kia Optima je po stylistické stránce dílem mimořádně schopného šéfdesignéra Petera Schreyera a jeho týmu. Přídi dominuje typická maska chladiče se standardně montovaným chromovaným rámečkem, jejíž prolomení se ve velmi zajímavé kombinaci opakuje také v horní hraně čelního skla.
Všimněte si lomené horní hrany čelního skla, dynamického profilu sloupku C nebo falešných ventilačních otvorů v předních blatnících
Hodnotný a svérázný dojem
Sdružené světlomety verze Comfort se samostatnými projektorovými zdroji pro potkávací a dálková světla jsou ve spodní části předního nárazníku doplněny pásy LED pro denní svícení a mlhovkami s funkcí nesvětlování. Za zdůraznění stojí velmi dynamicky vyhlížející profil karoserie se zdvihající se spodní linií bočního zasklení a masivními chromovanými pásy na linii horní.
Ostře řezané hlavní svítilny zasahují hluboko do blatníků
Je to možná pouze můj subjektivní názor, ale zvláště z tohoto pohledu mi Optima svým charakterem poněkud připomíná současné Jaguary. Dále si na Optimě všimneme falešných ventilačních otvorů v předních blatnících a blinkrů z LED v krytech bočních zrcátek.
Jednoduché závěsy víka zasahují do prostoru pro zavazadla
Zadní svítilny jsou odvážně protaženy do stran a v půli děleny svisle děleny víkem prostoru pro zavazadla. Zadními nárazníku dominuje náznakový difuzor v kombinaci s okrasnou elipsoidní koncovkou výfuku na pravé straně.
Komfortní paluba
Kia Optima je pěkný kus auta, který svými základními rozměry stojí na horní hranici střední třídy. Například v porovnání s modelem Škoda Superb je jihokorejský matador o 7 mm delší a má o 34 mm větší rozvor náprav. Z toho těží nejen jízdní vlastnosti, ale také protor pro posádku a její zavazadla.
Ke všem sedadlům je pohodlný přístup
Již v prostřední výbavě Comfort je interiér čalouněn kůží, kterou najdeme také na dveřních obkladech a v okolí přístrojového štítu. Díky použití různých druhů obkladových materiálů, včetně solidně působící imitace uhlíkových kompozitů, vypadá interiér i přes převážně šedé barevné tóny zábavně a členitě.
Interiér osloví nejen svojí prostorností, ale také kvalitními a rozmanitými druhy obkladových materiálů
Přední sedadla jsou dostatečně rozměrná, poskytují slušné boční vedení a tísnit se na nich nebudou ani větší postavy. Sedadlo řidiče je všestranně elektricky seřiditelné, přičemž také ventilace je poněkud nezvykle vyhrazena pouze sedadlu pána vozu. Zřejmě se tedy počítá s tím, že řidič bude jezdit převážně sám.
Technické údaje: Kia Optima
Rok • stupeň výbavy
2012 • Comfort
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 685 cm3
Vrtání • zdvih
77,2 mm • 90,0 mm
Nejvyšší výkon
100 kW (136 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
325 Nm při 2 000 až 2 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,3 s
Nejvyšší rychlost
202 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
505 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 484 kg • 2 050 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,1 • 4,5 • 5,1 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 595 mm • 1 595 mm
Rozměr pneumatik
215/55 T17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 845 × 1 830 × 1 455 mm