Kia Optima: první český test

38 komentářů

StB..czx
14. srpna • 22:48

Bavíte mě :-D Mám tenhle Titanic půjčenej. Asi je to v základní výbavě, ale to mě netrápí. 1,7 CRDi. Asi takhle - má to najeto necelých 70.000, motor má turbodíru jako prase. A přijde mi poměrně hlučnej (venku). Aby vyhonili těch 100 kW z tohoto objemu, museli dát větší míchačku. A ta než se roztočí.... Připomíná mi to jízdu se Superbem I. Dělal zhruba totéž. Dá se na to zvyknout. Stačí držet otáčky motoru nad 1500 (ideálně aspoň 1800-2000) a nebejt línej řadit. To prostě neni Volha, kde se v Kyjevě kopla čtyřka a jelo se na ní až do Londýna. Oni ti korejci mají na přístojovce takový napovídátko, že máte ředit vejš. Doporučuju používat mozek a neřídit se tím doslovně. Je to nastavený "ekologicky", tím pádem neznalého jedince to bude nutit motor podtáčet a doslova dusit. Jet do mírnýho kopce na 1.000 otáček je kravina, není to Tatra. Auto je těžký a ten "malej" motor musí být trochu v otáčkách. Umí se pěkně rozparádit. Stačí lehce polechtat plyna lehounce přidávat. Těch 100 kW a 325 Nm tam fakt bude. Nevim, co s tím přede mnou jezdilo za prase, průměrnou spotřebu to ukazovalo 6,6/100km. Já po cca 200km "klesl" na 6,1 se zapnutou klimatizací.
Auto jako takový je relaticně nenápadný. Nikdo neví, co to je (pokud nemá Kiu a nepozná to podle čumáku) a pozornost budí jen svou velikostí. Určité barvy laku způsobují (v určitém úhlu) zaměnitelnost se současným Superbem. Iteriér mě rozčiluje korejštinou - všechno je tam stavěný na krátký ťamanský ručičky, blbě se mi ovládají okna. Musím nejdřív někam vecpat svůj loket.:-/ Nerad jezdím v předklonu (opěrka tlačí hlavu dopředu a dolů a s pohodlně nastaveným opěradlem zas špatně dosáhnu na rádio. Sucks! Na volantu to přehazuje jen uložený stanice. Sedačky mi však vyhovujou. Jsou tuhý asi jako v Alfě, možná trochu tužší, ale nejsou to škodovidloidní tvrdý lavice. Boční vedení parádně drží.
Elektickej posilovač řízení...no nevim. Hydraulika je mi bližší. Tady mám někdy pocit, že ten volant musím nejdřív přeprat. pak se to probudí a jde točit jedním prstem.
Jízda po našich silnicích je zajímavá. To auto neposkakuje, jako většina aut. Tohle se nadnáší a pohupuje jako křižník. Nebo ponorka na hladině. Ponořit, vynořit. Pérování přitom není měkký. Líbí se mi to. Ale nebude to asi na závodění. Možná jsem jen nevychytal to správný zacházení, ale někdy mám pocit, že nevím, jak to auto vlasně zareaguje. Přes elektrický posilovač necítím kola a ta dlouhá těžká kastle na mě působí trochu nerozhodně, když se zhoupně v zatáčce. Ale co, jel jsem s tím jen "kousek". :-P

Saiko
17. října • 11:14

Velice povedená... jsem majitelem už půl roku a nemůžu si stěžovat... kdo chce víc info, tak píšu blog - http://www.optima-kia.cz/...

tomas
18. června • 20:28

pekny auto jeste zalezi co to vydrzi ale jinak fakt moc pekny

jsem asi jedinej...
20. března • 0:05

...koho to věčný naftování votravuje - radši si dupnu na plyn, ať se ručičky roztočí - ty 2-3litry navíc za to svezení stojej... :-)) banzay..!!!!

Pedy
27. března • 14:55

LOL a kor, kdy to mas na LPG, kdyz mu pridavas plyn ty kkte!

Pepa
6. dubna • 9:13

A jak ty nazýváš plynový pedál, prde?

asdf
1. dubna • 12:56

Ale u benzínového motoru se opravdu přidává plyn, tedy respektive u nepřímo vstřikovaných a karbecových motorů B-] Ne nadarmo se karburátoru kdysi dávno říkalo zplyňovač B-]

Kim Ir Sen
19. března • 14:29

Nevypada to zle a nejezdi to spatne, na to jaky sr*cky delali jeste pred par lety... Problem je tom, ze v tride manazerskych sedanu uz uzivatel taky trochu kouka na prestiz a nejsem si jisty, ze by chtel byt viden v rakosnickym aute... Jestli je Passat, Mondeo nebo Sup o tolik nebo tolik drazsi tyhle lidi tolik neresej...

Zelí
18. března • 20:54

To, že dělají rychlé pokroky je dáno usilovným asijským pajcováním a dále zapojením evropských subdodavatelů. Zatím nic vlastního (kromě pajcování) nepředvedli.
Není nejmenší důvod si od nich cokoliv koupit.

Bafunak
7. dubna • 20:34

Jo, bejvávalo. Tohle se kdysi říkalo i o Japoncích a dnes od nich mnohdy Evropa opisuje.

Petr
19. března • 15:43

Jesteze ty nic nepajcuses, a jses deb*l original!

josephko
17. března • 21:32

Nevidím jediný dôvod, prečo si kúpiť toto auto. Slabučký diesel na tak veľký motor, palubovka z polovice 90. rokov minulého storočia, preplácaný dizajn a premrštená cena. Luxusnejšie auto si predstavujem úplne inak. Je vôbec nejaký dôvod, prečo miesto Passata kúpiť Optimu? Aj je, tak mi ho prosím napíšte.

Michal
11. dubna • 14:51

pretoze passat s porovnatelnou vybavou bude drahsi o 30%?

Dusan
18. března • 21:00

Za tyhle prachy proste Passata nekoupis. Za cenu maximalne vybavene Optimy mas nejakeho socialniho Trendline Passata.

Ugo
19. března • 7:32

Hehe, podivej se na skladovky u VW, tam najdes za cenu Kii i Passata v Highline. Das Auto ma ted hodne agresivni cenovou politiku a velke pakety zdarma.

Dusan
19. března • 8:23

To je jedno. Za 700.000CZK kompletne vybaveny diesel stejne nedostanes. Highline je stale celkem zaklad, k doplneni na uroven Exclusive Optimy jsou tam jeste dalsi priplatky za skoro dveste tisic. Realne takovyhle Passat ma cenikovku nekde kolem 900.000Kc, slevu dostanes, ale ne takovou.

Denon
19. března • 13:28

Passat, Passat, Passat...Tomu ver, že ho za 700 000 kč v strednej výbave + viacero príplatkov dostaneš. Kia tiež nedáva 20% zľavy ako napr. taký Opel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
19. března • 15:42

Ale ja se nebavim o "stredni vybave", ja se bavim o maximalni vybave. Ve vybave srovnatelne s Passatem stredni vybavy ta Optima stoji sest set tisic.

Rama
18. března • 20:11

No, nez passata, tak radsi Cckoveho benze... :-P

Roomstein
18. března • 8:49

Třeba design. Tohle je proti Passatu jako něco ze vzdálené budoucnosti. Nemluvě o "homemade" Superbu...

Ugo
18. března • 17:38

Design ala Renault Latitude je opravdu "postrachem" německých automobilek :-D

Bafunak
7. dubna • 20:30

Proč psát "Německých automobilek". Piš VW.
Vždyť Passat má do Německé premiové trojky disajnově stejně daleko jako Latitude. Hlavně ten novej s maskou stylu staré Kie Magentis.

znlec
17. března • 21:50

nie je. Normaly clovek si kupi pasat. Toto je len doplnenie modeloveho radu.inak - s predoslym magentisom skusenosti mam a je to super stroj. Kupil som ho jazdeny za menej ako polovicu porovnatelneho pasatu..:-P

Jonáš
17. března • 23:17

Nazdar děti. Těším se na další moudré příspěvky:-D

vocas
16. března • 21:18

Pěkný, ale drahý na to, že je to jen Kia. Za tyhle prachy se to prodávat nebude.

Petr
19. března • 15:41

Naopak, Optima se globalne prodava nadmiru dobre - nestihaji vyrabet. Proto je kvota dostupna pro CR na rok 2012 pouze 160 vozu, ktere prodaji jako nic.

lamal_SK
17. března • 14:42

vsetko vystihuje tvoj nick

Tombas
16. března • 20:24

Navzdory některým tvrzením, že moderní motory není potřeba zajíždět, jsem naprosto opačného názoru a z vlastních zkušeností vím, že benzínový motor potřebuje alespoň 20 tis. km, aby dosáhl optimálních provozních a výkonových parametrů.
Tím nemyslím točit motor do 3 tis. ot. po celou dobu, ale naopak, používat co největší rozsah využitelných otáček, zbytečně nepodtáčet, optimálně řadit apod.Teprve u motoru s tímto minimálním nájezdem bych se odvážil hodnotit jeho chování, pružnost, výkon, ochotu k vytáčení apod.
U nového nezajetého motoru je to nesmysl, to bude vždycky mrtvola.

mikaro
16. března • 14:36

Hmm, auto s najazdenými 10 kilometrami a tak osedené a "krabaté" sedáky a operadlá ?

Rama
18. března • 20:09

No, tak tady je hned znat, kdo nikdy nemel v kocaru kozene sesle... B-]

LOL
17. března • 10:49

Je to kůže. Ta se buď osedí "do krabata", nebo se roztrhne (ve švu). Já akceptuji raději 2 vlnky než pohled na vycpávku ;-)

Lu.kas
16. března • 11:31

Sympatické auto, povedený vnější design, příjemná cena... Jen ten interiér je odpornej, nemůžu si pomoct. Ale možná je to jen můj dojem a prodejům to škodit nebude.

Saiko
17. října • 11:16

souhlas, ale interiér se mi zdá dobrej... je to nezvyk, ale co mám Optimu, tak už si nestěžuju, je to všechno otázka zvyku... píšu o tom zde http://www.optima-kia.cz/...

marepa
17. března • 0:55

naprosto souhlasim, ze venku je to moc pekny.. ale ve vnitr se to moc nepovedlo styl designu na mne pusobi "stare" ... a carbon (resp. jeho imitaci) v takovem aute absolutne nechapu .. mozna ze to nazivo pusobi lipale stejne to neni typ auta, ktery by mne oslovoval, takze mi to zily trhat nebude

Dusan
16. března • 11:05

Kupodivu stale celkem zajimave ceny. Cekal jsem ze po vzoru bratrske Hyundai nasadi nesmyslne castky, ale tohle je stale pomerne slusne. I kdyz uplne nechapu paket navi ke komfortu, ktery je drazsi nez koupit rovnou Exclusive, ktera ho evidentne obsahuje a jeste veci navic.

Antiautomat
16. března • 10:33

Hm, tak team dizajnerov to zvladol ozaj slusne. Velmi dobre. Jedine co sa musi dotiahnut su zadne svetla ale inak parada. Mozno teraz v BMW vidia kam to ten ich dakedy oslavovany Bangle dotiahol. Co sa tyka motora, o sucasnom doslova komickom cirkuse, ktory sa vola daunsajzing (v skutocnosti sluziaci iba na vytahanie penazi od motoristu pozehnany eko-blabolmi, podporovanymi podplatenou tzv.eko-bandou ) sa snad rozpisovat netreba. Chce to PORIADNY BENZINAK a bude to parada!

bafunak
17. března • 4:11

Svatá pravda co se týče toho daunsajcingu. A novináři ty reklamní kecy poslušně papouškují.

AG
16. března • 14:39

no tady v US do toho montujou 2.0T s 274 koniky :)

Doporučujeme

Články odjinud