Kia Optima GT – již se připravuje výkonná varianta pro Evropu

Společnost Kia Motors Europe dnes oznámila, že připravuje vysoce výkonnou variantu svého zcela nového modelu Kia Optima. Nová Optima GT, jejíž prodej bude zahájen v příštím roce, je historicky prvním vysoce výkonným modelem Optima určeným pro evropské trhy.  

Kia Optima GT se dnes poprvé prezentuje v rámci 66. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu (IAA), společně se zcela novým modelem Kia Optima v evropské specifikaci. Optima GT je druhým modelem Kia s tímto označením a je určena pro zájemce, kteří touží po vyšším emotivním náboji a sportovně zaměřených jízdních schopnostech. Průkopníkem varianty GT na evropských trzích byla v roce 2013 Kia cee’d GT (resp. její třídveřová verze pro_cee’d GT).

Sportovnější design, zvenčí i uvnitř

Optima ve verzi GT se v porovnání se standardním modelem Optima pochlubí sportovnějším vzhledem – přitom již základní provedení patří mezi velmi markantní a nejsměleji vyhlížející vozy střední třídy. Na autosalonu ve Frankfurtu se dnes zájemcům představil prototyp modelu Optima GT, který je již připraven vstoupit do sériové výroby; zaujme opticky upravenou maskou chladiče ve stylu ‘tygřího nosu’, výrazným ztvárněním karoserie a novým designem kol.

Kabina modelu Optima GT bude vycházet z kultivovaného a velmi kvalitního interiéru, kterým se pyšní standardní verze zcela nového modelu Optima, zde však v dynamičtějším provedení, které nenechá řidiče pochybovat o sportovním charakteru tohoto vozu.

Jízdní schopnosti odpovídající požadavkům na dynamiku

Na modelu Optima GT aktuálně pracuje globální vývojové centrum R&D sídlící v korejském Namyangu ve spolupráci s evropským centrem R&D v německém Rüsselsheimu. Ze společného vývoje vzejde sportovní sedan s jízdními schopnostmi, které bezesporu naplní očekávání evropských zájemců v otázkách jízdní dynamiky.

Jízdní chování, ovladatelnost i výkonové parametry budou odladěny tak, aby odpovídaly atletičtějšímu zevnějšku a požadavkům na dynamiku, ovšem bez kompromisů v otázkách kultivovanosti nebo pohodlí jízdy, které jsou charakteristické pro běžné verze této modelové řady.

Kia Optima GT byla navržena pro evropské silnice, a tak získá speciálně odladěný podvozek, kterým se odliší od standardních verzí modelové řady Optima. Vybavena bude novým systémem elektronicky řízeného odpružení, jenž dokáže nastavovat tlumicí sílu pro každé kolo samostatně. K dynamičtějším parametrům modelu Optima GT přispějí i větší kotoučové brzdy nebo speciálně odladěná verze nové soustavy elektrického posilovače uloženého v převodce řízení (R-MDPS).

Pod kapotou modelu Optima GT bude pracovat přeplňovaný zážehový motor 2,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, jenž nabídne vyšší výkon než u ostatních modelů této řady.

Další podrobnosti o modelu Optima GT budou zveřejněny později před uvedením na evropské trhy.

Nová modelová řada Kia Optima

Zcela nová Kia Optima ve standardním provedení se na evropských trzích začne prodávat na přelomu roku 2015 a 2016; Optima GT bude následovat v průběhu roku 2016. Modelovou řadu Optima v budoucnu obohatí další karosářská varianta, která se inspiruje vývojovou studií Kia SPORTSPACE, poprvé představenou letos na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků