Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

63 komentářů

antioktávka
18. února • 15:02

Rozhodně zajímavější řešení než popelnice z koncernu jež žgoda zove se....

Zdeny
18. února • 7:37

Článke o Optimě jsem si se zájmem přečetl. Když zvážím vše řečené, tak mi vychází, že byla řeč o autě střední třídy, které naprosto odráží všechny rysy ostatních značek a modelů této třídy a doby. Takže tvrzneí, že má Optima něco, co měla už Honda či kdo před válkou, josu mimo. Má to samé, jako například Audi ve stejné třídě, ovšem s tím rozdílem, že KIA za to chce polovinu peněz. Také jsem hledal důvod, proč si Optimu koupit a našel jsem jich hned několik:
- cena - jasná volba
- dyzajn - oproti pasátu nebe a dudy
- zastoupení na trhu.
A pročo to? Nevdiím nejmenší důvod, kupovat si Audi či BMW a platiti za to o X desítek % více, neý u Optimy. Dyzajn? Při vší úctě k vozům kncernu VW a unifikaci modelů, kdy nevím jede-li proti mě Oktávie, Superb, A4 či A6, je to zcela jasné. proč být součástí stáda, když jím být nemusím: A jako další argument - stačí krátké pohlédnutéí do intertiéru Optimy a Oktávie/Audi A4/6 či VW a zase musím konstatovat, že Optima evokuje příslušnost k třídě o jeden stupeň vyšší, než kam skutečně patří.
Co mě spíše mrzí, je politka dovozců. Když jsem byl nedávno v Číně, nestačil jsem valit oči, co tam jezdí za mnodely KIA!!! Mohu zodpovědně prohlásit, že nechápúu tuto politiku, ale věřím, že pokud by evropanům tamní modely nabídli zde, mají pánové z koncernu VW bezesné noci.Takže za tím cítím i nekalý zájem dovoz jiných značek sem bojkotovat přes brusel a ten bojkto bude asi umělěl podpořená slovutným lobováním manažerů VW.Pár slov pro Stealth01: jestli se vám Mazda3 rozpdla na cestě, bylo by dorbé to trochu popsat. Tvé komentáře jsou hodné tzv. kydů od pípy. Možná je to tím, jestli jneřídila tvoje paní a nezná třeba některé správné zásady? Forester tvého otce? Rozpadlá převodovka??? Promiň, tomu se mi nechce ani snad věřit, protože zrovna Subaru je značka, kterou jednak mám (jinž několikáté auto), vím o nich snad vše, co se týká poruch, což se můžeš dočíst na všech možných zejména zahraničních forech, kde je Subaru naprotos všední auto, ne jak u nás a také, že převodovky Subaru odjakživa nemají problémy. Asi by to chtělo trochu rozvést a nepaušalizovat. Ono házet špínu bez zjevných argumentů se dnes holt nosí a je to prosté- zvládne to zcela každý i bez elementární znalosti problematiky, kde je úzký profil dané věci. A argumentovat spolehlivostí auta, které prodáváš ve 150tkm je poněkud mimo statistický průměr - bylo by smutné, aby uat z vyšších tříd (což-pokud se dobře pamatuji je tvá třída) by měla mít vůbec nějaké potíže. I když D3 nás o tom přesvědčuje dnes a denně,takže proč ne? Tož pánové, někteří z vás, přestaňte si dávat klapky na oči, Optima je opravdu auto, nad kterým stojí zauvažovat. Chce to jen oprostit se od typického čecháčkovství.Prosím, neřeště překlepy, o nich tento příspěvek zcela jstě není.

Hudec Jaroslav
18. února • 20:30

Vážně si myslíte, že Audi a BMW jsou to samé jako KIA jen za půl peněz?
A čemu připisujete důvod té nízké ceny, když je to samé?
Někdy si to prohlédněte z blízka, svezte se v tom, a pak pochopíte, v čem je ten rozdíl v ceně.
Pokud ovšem dalte na "nezávislé" recenze, tak pak vzhůru do tržnice, tady je už každá pomoc marná.

Zdeny
19. února • 7:23

Tomu, že D3 nabízí svá auta za ceny, které odráží ještě jejich zašlou slávu = kdy dělala ještě výborné vozy. Dnes už tato skupina (zejména tedy BMW) žije již jen ze svého jména. Chceš argumenotvat-tak argumentuj: co nemá Optima proti VW, AUDI, BMW? Kromě věhalsu značky, ale neboje se, za pár let ji mít bude. Tak, jak ji má třeba dnes Samsung. když ten před lety žačal, nikod nevěděl, o co jde. A dnes? Největší gigant na světě v oblasti panelů...

Lojza
19. února • 14:30

svez se s auty D3 delsi cestu alespon 1000km a poznas rozdil. Ja vystridal vice znacek vozu. Pote jsem si koupi jedno Audi manzelce a sobe Bmw a jine znacky mimo D3 prip Lexus ci Jaguar, ktereho ma kamarad nechci. Pokud mi to me finance v budoucnu dovoli. Rozdil je spickove technologie, jemna kuze na sedadlech, ktera i po tech 125t je porad stejna na rozdil jinych aut co jsem mel. Vykonne a usporne motory, spickovy podvozek, sladena prevodovka od ZF s motorem. V motory v dieselu co maji i pres 300koni a spotrebu do 9litru nafty u aut s poh. hmotnosti pres 2tuny. Zatim se mi na autech nic nekazi najeto 125t a 105t, tak uvidime. Servis zdarma na bmw. Na Bmw umi dat velice zajimave slevy na nova auta. Jen dodam k interieru - interier obou aut i po tech letech a ujetych km je porad jako novy, zadna umakana hlavice paky, prosedena sedadla, popraskana kuze, proste nic, jako by sjela z vyrobni linky. Pokud chces srovnavat D3 a Kia tak je to s tebou asi ztrata casu, promin

Zdeny
19. února • 16:51

Letmý pohled do jakékoliv statisky spolehlivosti - a to nemyslím TUV - hovoří poněkud jinak. kde je asi chyba?
Špičkové materiály nemůžeš hodnotit - Optima zatím tolik nenajela. Vratíme se k tomu po 3 letech a uvidíme.
S BMW řady 5 (e61 a F10) 3,0d mám trošku naježdíno a podvozek bych se špičkovým neodvážil pojmenovat. U Audi už tuplem ne. Kostitřes, udrncaný, bezpohlavní řízení, bez emocí, prostě mrtvo. Hovořím o A4 2,0TDI MY 2013.Předražená již tak drahá Oktávka. Nic víc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DDT
19. února • 23:03

no jistě zdeny, všichni asijati jsou nejlepší a potom peugeot, jak jsi nedávno psal, že?p.s. na to že ti je sedmapadesát, se projevuješ poněkud zvláštně...

Zdeny
20. února • 15:59

Hoši, že neumíte číst, je váš problém. O TUV jsem psal v souvislosti s Mzadou, nikoliv s Kiou, a to proto, že Stealth ji hodil pod stůl jako nespolehlivý šrot kvůli vadné lambdě. Takže když se podíváš na TUV či cokoliv jiného, uvidíš tam zastouopení japonských značek. Dokonce uvidíš, kde stojí slavné BMW a Audi. Ale kdo to vidět nechce, ten to neuvidí, no.
O pežotu jsem nepsla nic, než to, že jsem jich v letech 95-2008 vystřídal sand všechny mimo 607 a nenechám na ně říct křivého slova. To, jak tu kdosi napsal, že mu u něčeho upadla řadící páka po 60tkm, sand radši ani nebudu komentovat, takovej člověk by měl dosta do ruky max. trakař. Já chápu, že dnešní společnost je založená na překrucování pravd a vymýšlení pololží a že objektivní pohled na věc se dnes už dávno nenosí, ale to, co tu někdo píš na téma BMW je téměř komické. Podívej se na sousední forum, co o současné kvalitě píše vysoce postavený manažer a zamysli se nad tím, co píše, pkud myslet umíte. BWM už dááávno není tím, čím bylo opřed 15-20 lety-bojím se, že jeho zltá éra je dávno pryč a že dnes jakákolvi firma včetně Kia i Hyundai dokáže to samé, co BWM. Ostatně byl jsem jak v BMW, tak ve Škodě na exkurzi a nic převratného, co má kdokoliv jiný u BMW neměli. Ono dnes výrobců robotů není tolik a ti, co dnes kompletují auta, kupjí jen u několika zdrojů. Auta se dnes vyrábí u značek, co bys spočítal možnána prsetch jedné ruky, zbytek se jen kompletuje - napříč vším možným. Takže ani BMW nemám nic, co by je stavělo nad jiné a nakonec- vždyť jejeich pověst za posledních X let tvrdě spadla na zem. Kdo to chce vidět, tak to uvidí.

Lojza
19. února • 17:35

kdyz se podivam na zebricek TUV, tak na spici je da se rici vzdy Porsche, Medved, Audi, sem tam nake BMW a japonske automobilky, KIA ta nikde nevidim. Kiu jsem nasel jeden model kolem 24 mista. Jiny modely se motaji od 50 mista nize. Pokud chces srovnavat technologie, ktere se nasazuji D3 a az pote s urcitym casovym odskokem u jinych automobilek, tak je skoda slov ti odepisovat. Kup si KIU a budes spokojenej. Spickove materialy hodnotim audi mam ted 10let a bmw 4 roky, vse je v puvodnim stavu koupeno nove. Na rozdil co jsem mel vse koupeno octavii, passata, hnujdaj. Kde po 20tisich mi vrzala podperky ruky, palubka, silentbloky pod ramenama u auta za 900 tisic po sleve dekuji pekne nechci. Po 60tisich km radici paka vypadala, jak kdybych s autem najel pul milionu kilometru, prepinace svetel tam uz znaky nebyly ani videt. Xenony odchazely po 60tisich respektive vybojky. Nic takoveho se mi nestalo.U bmw mi odeslo cidlo teploty, vymeneno na pockani v ramci zaruku. U audi mi odesel jeden moturek pri posunu sedacky ridice, vymeneno ci spraveno v ramci zaruky, jinak furt jezdim. Olej nedolejvam, interval servisni jak pise pc v aute.

Josef
20. února • 11:40

Žebříček TUV, Lojzo, spíše ukazuje na to, jaký servis majitelé daných vozů svým miláčkům dopřejí. Proto Porsche je téměř vždy "jednička". Na druhou stranu druhá, třetí,... auta ("konfekce") v rodině slouží jako "spotřebák" a moc se o ně nikdo nestará. Jede se na technickou, tam sdělí závady, které se opraví a jezdí se dál. Údržba "konfekce" - max umýt v myčce a dolít olej do motoru a do otřikovače....
Je jasné, že KIA a Hyundai nikdy "Značkou" nebudou, a proto nemá vůbec smysl je srovnávat s BMW, MB, Audi,... a už vůbce ne s Porsche, RR, Bentley apod.
Zkrátka značka je značka a kdo to poznal, tak to ocení. Jenže to není zadarmo - za všechno se platí - za detaily, propracovanost, kvalitu,...a výjimečnost (...nebo alespoň pocit výjimečnosti...).

Lojza
20. února • 17:48

S tim ja souhlasim Pepo. Pokud nekdo pise takove bludy, myslim ted Zdenyho tak asi provokuje bavi ho to, ok ja to beru. Ale nepotrebuji mu tady obhajovat veci, ktere jsou dane vsem, kterym alespon trochu rozumi autum. At si koupi Kia a je spokojenej, ja mu to nerozmlouvam. Kdyz byl tak hodne nespokojeny s BMW 5.:-D

Josef
20. února • 17:52

Přesně tak, Lojzo. Ať si každý koupí auto podle svých představ ke své spokojenosti. :-)

Zdeny
20. února • 16:01

Jestli zvládneš četní, taks e podívej třeba namátkou sem.
Co je na špic - já tam vidím trvale Mazdu a ostatní japonce. Kde je BMW???http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehlivosti-a... ...

Zdeny
20. února • 16:03

Podívám se na loňský rok a hle - kde je BMW? V nedohlednu....
http://www.autorevue.cz/tuv-report-2016-jednicka-... ...

Josef
20. února • 17:50

Své názory jsem na různé "statistiky" jsem sdělil už vícekrát a zaujalo mne hodnocení : http://auto.idnes.cz/index-spolehlivosti-ojeti... ...
Některé z názorů jse napsal i v této diskusi, například Josef | 18. 02. 2017 22:38 | [94.113.114.xxx]
Když se podívám na ty tvoje 2 tabulky, na které jsi odkázal, tak je zajímavý "obrat v případě Mercedesu u stáří 6-7 let. To, že servis je v prvních letech u Mercedesu zadarmo, ukazuje skvělé výsledky TUV v prvních letech stáří. Já bych to chápal tak, že v tomto stáří 6-7 let už tyto Mercedesy vlastní 2. majitel a díky ceně servisu jednoduše zajede na technickou a uvidí, co mu sdělí. Teprve podle výsledku zajede do servisu a nechá opravit jen to, co je potřeba.
Překvapují mne tvoje poněkud radikální "závěry" ze statistik. Je to ale tvoje věc a je mi jedno jak uvažuješ. Já jen připomínám, že pro mne je "statisticky" z praktického hlediska úplně jedno hodnocení TUV například mezi 10. a 70 místem, kdy výsledek znamená, že v případě Mazdy se vyskytnou závady u 10% aut a u Opla na 70. místě u 19,8%.
K výsledkům Porsche opakovaně připomínám na pečlivost pravidelného servisu, který se u této značky vykonává (někdy u Carrery i povinně preventivně).
Spolehlivost (a výskyt závad), jako taková, souvisí významně i se způsobem používání vozu. Skvělé výsaledky Honda Jazz ve Velké Británii bych proto viděl i v tom, že Jazzy jsou ve Velké Británii "ikonou" důchodců, kteří s autem jezdí rozhodně jiným způsobem, než majitelé BMW (zejména některých "divokých" modelů). Proto bych byl velmi opatrný v nějakých "siláckých" hodnoceních.
S použitím "selského" (zdravého) rozumu lze konstatovat, že auto je složitý stroj, který se může pokazit. A platí, že se nepokazí jen to, co v autě není. Proto z hlediska počtu závad jsou ve výhodě jednoduchá auta bez výbavy.
A na závěr připomínám, že jsem kupoval vždy jen nová auta a uměl jsem si vybrat, a proto jsem byl vždy spokojen. Služební Octavia 2.0 TDI mne nikdy ve štychu nenechala (ale mění mi ji po 2-3 letech...) a soukromý současný sportovní sedan mi též slouží k plné spokojenosti (to, že jsem si dobře vybral, ukazují i jeho umístění v různých tabulkách "spolehlivosti" všude na světě, i když tyto pro mne pozitivní "výsledky" beru s rezervou). Neodsuzuji žádnou značku auta, ani Korejské a ani Německé. Na druhou stranu žádné značky ani nekriticky "nezbožňuji". Dnes neexistuje na trhu špatné auto, existuje jen špatný výběr. Člověk má vědět, co chce a co potřebuje a podle toho má vybrat a koupit auto (a podle toho i vybrané a koupené auto má používat). Jiné auto je potřeba, když člověk na to "šlape" a jezdí jak "prase" a jiné auto bude postačovat pro někoho, kdo jezdí "pasivně" a přemisťuje se jen z místa na místo. Jiné auto je potřeba na tahání přívěsů a převoz metráků nákladu a jiné v případě výletů ve 2 osobách s 2 osobními zavazadly (a zlatou kreditní kartou...). Atd.

Lojza
20. února • 17:44

Mas problem asi porozumet psanemu textu, psal jsem o D3 a japoncich. Dej si mokry hadr na hlavu a nevymyslej blbiny. Podivej se na tu tabulku jeste jednou, kde je premie a kde jsou ty tve strepy co si uvadel. Porovnavas neporovnatelne, pokud ti to nedochazi, tak je mi te lito. Vice reagovat nebudu.

Marek p
19. února • 12:21

Co nemá Kia oproti WV, Audi a BMW?
Preciznost, chybí smysl pro detail, postrádá propracovanost technických řešení, nemá srovnatelné jízdní vlastnosti, nemá srovnatelný akustický komfort,
Do KIE si sednete a první vjem co máte, že vás do nosu praští odporný zápach pojidel plastů.
Na jakýkoliv detail se podíváte, cokoliv chytnete do ruky, všechno je to takové nedotažené, prostě v Evropě to dělají jinak a hlavně lépe.
Ono to ale není divné a na Kiu se za to nelze divit.
Je to auto pro jinou cílovou skupinu zákazníků, od první studie se nikdo nesnažil vyrobit "Mercedes", ale auto úplně jiné cenové kategorie.
I když se to chce tvářit jako Mercedes, Mercedes to není a výrobce ho ani nikdy vyrobit ani nechtěl.
Ano, u stánku s párkem v rohlíku se také najíte, ale myslet si, že jste dostal to samé jako v Michellinském restaurantu, jen mnohem levněji, je blud.

Perkins
19. února • 17:43

Blazne nestastny!! X5 ...rady 5 a 3....rady C,E,S...A6,A4,A8.....vse jsem mel moznost projet...uroven plastu tzv. pry premie odpovidala mozna jen v A8...zbyle kreace jsou naprosto standardni kvality...zadne velke rozdily oproti JP ci KR konkurenci...v cem je vlastne ta premiovost..? Motory? Kia doda do Stingera take V6...mimo EU maji V8...to Vam zaslepencum take nestaci...smrad od pojidel??!!...co zobes blazne?B-]:-D

Aladin
18. února • 11:05

Já jsem tady původně argumentoval ve smyslu, že japonci nemívají z kraje výroby "karamboly", které se v posledních letech stávají VW. Tudíž já osobně bych se nebál vzít japonce hned z kraje výroby. U VW byl největší nezdar asi ten multitronic, který nakonec raději ukončili. Zřejmě uspěchaný vývoj a šetření na testování. To ale neznamená, že japonci dělají na 100.0% bezporuchové vozy. Mohu přiložit pouze zprostředkovanou zkušenost od "kamaráda", kterého znám řadu let (není to někdo, koho jsem viděl 5x v hospodě :-) ) Žije v Bavorsku. Zakoupil Toyotu Auris 1.33. Zhruba na 5000tis km měl na motoru totálku. (něco snad prasklo, nevím). Motor musela Toyota vyměnit. Údajně na základě jeho příhody se u těchto motorů pozměnil manuál kontroly při první servisní prohlídce. To znamená, že to byla rarita, ale stalo se. Takže, proč by se nemohlo stát něco i u Subaru?Automatizace výroby u všech značek stále pokračuje. Stačí špatně seřízený nebo nastavený robot a může se stát cokoli. Jednou jsem sledoval v Tv dokument o montáži automatických převodovek. Libovali si, že montáž (zasouvání nějakých dílu do sebe) provádí nově roboti v kukaních, kde je zpřísněný požadavek na čistotu vzduchu. Součástky do sebě nesměly drknout a byl zde zpřísněný požadavek na čistotu vzduchu. Kdyby se do tohoto ústrojí zaneslo nepatrné zrnko prachu, může způsobit zničení celé převodovky. Tím chci říci, že požadavky na přesnost, čistotu, atd.. výroby u dnešních vozů jsou tak extrémní, že se skoro až divím, že jezdíme.

Hudec Jaroslav
18. února • 10:41

Nevím jak v Číně, ale mohu srovnávat situaci v Jižní Korei. Pokud se prodikce Hyundai/Kia týká, tamní modely se nijak zásadně od těch nabízených u nás neliší. Jezdí tam některé modely specifikcké pro asijský trh, takový ten klasický korejský design typu Ssangyong. Z pohledu Evropana otřesné. Celkem logicky se do Evropy nevozí, byly by to jednoznačně úsměv budící propadáky.
Předpokládám, že v Číně to budou obdobné modely

Hudec Jaroslav
18. února • 10:41

Nevím jak v Číně, ale mohu srovnávat situaci v Jižní Korei. Pokud se prodikce Hyundai/Kia týká, tamní modely se nijak zásadně od těch nabízených u nás neliší. Jezdí tam některé modely specifikcké pro asijský trh, takový ten klasický korejský design typu Ssangyong. Z pohledu Evropana otřesné. Celkem logicky se do Evropy nevozí, byly by to jednoznačně úsměv budící propadáky.
Předpokládám, že v Číně to budou obdobné modely

stealth01
18. února • 11:02

Já jsem do Soulu a Gumingu jezdil dost často. LG tam mělo fabriku na displeje. Strašně jednotvarny vozový park. Všechno bylo postaveno na dvou barvách. Stříbrná a černá. Hodně Samsungů a samozřejmě H/K. Taky je tam dost brutální zdanění evropských aut. Taxiky rozvrzane Kie nebo Huyndai. Strašně vychlazene. 16 stupňů a klima na plno. Děs.

stealth01
18. února • 9:09

Co chceš jako rozvádět? Už z principu a stylizace příspěvku je vidět, ze mi nevěříš. Rozvedu to a ty budeš argumentovat klapkami na očích, cechacstvim atd.
57 km - vadná lambda sonda
1000 km - stejná závada
1700 km - vrátili jsme auto prodejci Kupovano 2005 v Horním Benešově na OpavskuForestera jsem koupil otci v 2004, protože Subaru je moje srdcovka a v te době jsem byl přesvědčen, ze nic jiného si nekoupím. Můj sen byl B6 v Legacy.
Třetí převodový stupeň. Ozubené kolo se proste rozlomilo na kusy. A argumentovat manželkou je výraz toho všeobecného ponižování žen jako řidiček. O něčem to svědčí.

Zdeny
18. února • 11:38

A je to doma! Mazda je japonský šunt, protože se pokazila lambda, se kterou nemá Mazda jako vorbce auta absolutně nic společného. Tak teď jsi mě rozesmál:-)
Jak typické házet špínu na značku, která s títmo dílem nemá ani zbla - věřím na 99,9% , že stejný díl používá tucet dalších automobilek po celém světě.
Báji o rozlomeném kole v převodovce fakt nevěřím. Budu věřit zničenímu synchronu, ložisku, ale viděl jis to kolo? Viděl jsi jeho zuby? Asi ne...Takže závěr: Mazda je špatná, protože měla smůlu na evidentně vadnou serii NAKUPOVANÉHO dílu, což je samosebou důvod ke vrácení. Jiank opět mám pochybnosti o tom, že toto by se opakovalo 3x po sobě, ale tvrdíš to...Asi by mě po druhé výměně něco nakoplo pátrat po příčině. Mazda není Bůh a může vyrobit kus, který má vadu. Ovšem zase věřím resp. jsem si jist, že tato závada potkala asi jen tebe. Ale lidí s rozpadlými rozvody u koncernu VW je kupa. Tam bych se nebál hovořit o něčem zpraseném z konstrukce.

stealth01
18. února • 14:13

OK. Končím diskuzi. S fanatikem a demagogem nebudu ztrácet čas. 20 sekund na tento příspěvek stačilo. Hezký den do Tokia :)

Adv
19. února • 18:44

stealth01: s těmahle polomozkama nemá cenu se dohadovat... nicméně za trpělivost ti tleskám...

Zdeny
19. února • 7:28

Toto ení žádný fanatismu, ale položil jsem ti jen argument. Házíš do jednoho pytlůe věci, co spolu nesouvisí a prezentuješ je navíc veřejně. OK, na vrácení auta máš svatý nárok, je to tvé rozhodnutí, ale nesnaž se pak značku očerňovat. Co by měli dělat lidé,. co si koupí cokoliv od VW? Prasklé rozvody, praskající hlavy, odcházející multitorniky atd.. To jsou fatální hrubé a nepřípustné závady u aut za přemrštěné ceny. A očerňovat Mazdu či Subaru, co trvale stojí na čelních postech ve spolehlivosti je fakt mimo mísu a navíc takovými argumenty, co jis sem dal ty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
19. února • 12:00

Dal jsem ti, Zdeny, první znaménko "plus".

vana
18. února • 8:58

Tak u těch čínských modelů to nemusí být jen o politice prodejců ale například nesplňují evropské normy

Jirka
17. února • 9:42

Ta si po přečtení příspěvku říkám, proč bych si vlastně měl kupovat korejské auto?
V ničem nevyniká, cena vysoká, technologicky jen to, co třeba u VW nbo Toyoty už dávno dělají...
Chybí mi zkrátka sebemenší argument, proč u vozech Kia nebo Hyundai vůbec uvažovat...

Aleš
17. února • 11:28

Za 1,6 GDI moc peněz nedáš a získáš větší spolehlivost než ta sekačka v oktáfce.

Jirka
17. února • 11:49

Já ale ve svém okolí znám jen jediný případ, kdy měl někdo problém s motorem od VW.
A to vzhledem k tomu, že s produkcí koncernu VW jezdí půlka republiky, nevidím jako alarmujíci.
Mnohem víc mě znepokojují hlášení těch pár lidí co jezdí s korejskou technikou.
Ne že by byli nespokojení (přijde mi, že skousnou cokoliv), ale připadá mi, že tragické zkazky vypráví každý druhý.
To se u žádné jiné značky neslyší...

Peter
17. února • 20:53

Spousta lidí se s problémy nechlubí aby nebyli za hlupáky, servisy zase aby nepřišli o zákazníky.

Josef
18. února • 22:44

Peter, třeba informace uvedené http://auto.idnes.cz/index-spolehlivosti-ojeti... ...
by mohly být prosty tebou uvedeného "pravidla". Pojišťovna, která proplácí poruchy aut bude asi uvádět přesná data, které nakonec pojišťovně pomohou, protože pokud budou zákazníci kupovat jen nejspoilehlivější auta, bude mít pojišťovna minimum pojistných událostí (minimální náklady - platby za poruchy).

Aladin
17. února • 13:01

No, u VW není problém, že je kompletně nespolehlivé. Jen je spíchlé velmi horkou jehlou a nějaká udělátka jsou šlendrián v určitém datu výroby. Mezi mediálně nejznámější záležitosti patří z kraje výroby Tsi, dsg, multitronic. Lze dohledat ze zveřejněných statistik od pojišťoven.A ta jejich preciznost se též začíná vytrácet, tady Kia funguje lépe než VW:
http://autobible.euro.cz/kia-sportage-2-0-crdi-vs-... ...

Marek p
19. února • 12:29

Tak zrovna argumentovat testem v časopise mi přijde silně podivné.
Zvláště když se v tom testu dozvím, že ve všech parametrech je ten Tiguan lepší.
Po přečtení toho textu bych se jednoznačně přiklonil k Tiguanu.

Josef
17. února • 21:22

Stojí za přečtení a zamyšlení:
http://auto.idnes.cz/index-spolehlivosti-ojeti... ...
Jsou samozřejmě i jiné zdroje relativně objektivních informací a je na každém, aby si z nich vybral to svoje a podle toho se rozhodl. Ale na kecy typu "jedna paní povídala" je dobré tak akorát se pousmát...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
17. února • 22:53

Audi tam vyšlo dost nepřesvědčivě. Tak sakra proč je to se Subaru a Lexusem ta nejlepší volba zákazníků?http://www.autonews.com/article/20160223/RETAIL/1... ...

HuHu
19. února • 10:19

„Statistika věda je“, prostě je to průměr a někdo toho černého Petra dostat musí. A hlavně se tu bavíme v absolutních číslech o docela velkém počtu porouchaných aut bez ohledu na to, zda má automobilka nálepku spolehlivé nebo nespolehlivé. Koncern VW a koncern Toyota vyrobí každý 10 mil. aut za rok, tak při 3% porouchaných je to 300 tisíc porouchaných aut. I u jediného modelu z top 10 nejprodávanějších aut za rok je to 700-900 tisíc aut ročně, tzn. 21 až 29 tis porouchaných aut. To je spousta nespokojených zákazníků. A jak s tím naloží? Převáží názor těch spokojených nebo těch nespokojených?

Josef
19. února • 11:55

Postup, jak dál, je použití "nástroje" TQM (Total Quality Management)
http://asq.org/learn-about-quality/total... ...
..., který je uplatňován v japonských automobilkách. Zajímavý je pohled třeba na Hondu. Nepamatuji si, že by některý z výrobků Hondy, zejména jejich motorů, byl spojen s problémy jiných automobilek, jako třeba příklad koncernu s HTP a TSI. Na druhou stranu, než se něco od Hondy dostane na trh, tak je to pomalu "zastaralé", nebo na druhou stranu u Hondy v případě aut uvedou na trh jen na několik motorů, což Hondě zase vyčítá řada zákazníků, že si nemají z čeho "vybrat". Nicméně v odkazu na přehled pojišťovny o "spolehlivosti" je Honda v čele mezi nejlepšími. Zákazníci ale mají možnost vybrat si - od třeba té Hondy, kde vesměs je v autě všechno na stejném místě a spolehlivě to slouží, až po Citroën, kde novinka "stíhá" novinku, jednou se kroutí volant i se středem a jindy se kroutí jen věnec volantu...atd. No, i Honda přišla na trh před lety s "ufoidním" Civicem a nevím jestli si tím Honda "nepřitížila" nebo naopak "pomohla".
V každém případě musí zákazník vědět, co chce, jestli "spolehlivé", osvědčené auto, které léta provozu prokázalo své užitné vlastnosti, nebo "jiskřivou" novinku plnou všech možných a nemožných "vynálezů" včetně nového "převratného" motoru nejnovější konstrukce...
To, že auto je prostě "jen" stroj, to by si měl uvědomit každý. Proto se mohou objevit poruchy nejrůznějšího původu (nejrůznější příčiny) a nedělat z komára velblouda. Během záruky lze většinu problémů vyřešit a případné konstrukční chyby se dají v záruce (i po ní) se zástupci dané značky vždy vyřešit.
A také platí, že řada problémů souvisí se způsobem užívání, to ví snad každý. Pověstné "hovado" je schopné zničit i betonové schody, natož pak moderní auto prošpikované moderní technologií. (Stačí jen pozorovat některé jedince, jak po nastartování turbomotoru "vystřelí" z parkoviště jak po startu F1, nebo naopak jak někteří "závodníci" to sviští po dálnici a potom náhle zastaví a vypnou motor u pumpy, to jen pro příklad - dalo by se uvádět řada dalších "zlozvyků"..).
Kecy některých "odborníků" zde v diskusích v Autorevue jsou opravdu úsměvné "drby" bez objektivní hodnoty informace.Když někomu rupne u jednoho auta převodovka, to přece neznamená, že daný model auta je jako celek "šmejd". Zajímavé sdělení bylo od Stealtha, kterému "odešly" po cca 50000 km hned dvě auta různých značek (Subaru a Mazda). Buď se jedná o vyloženou smůlu, nebo lidi, kteří s auty jezdí, jsou pověstná "hovada", jak jsem uvedl výše. Nebo se jedná o "pohádky" typu jedna paní povídala. Přitom chybělo to podstatné, jak se to vyřešilo a co k tomu řeklo zastoupení značky a co bylo příčinou těch závad.

Josef
18. února • 22:38

Stealteh01, proto jsem napsal: "Jsou samozřejmě i jiné zdroje relativně objektivních informací a je na každém, aby si z nich vybral to svoje a podle toho se rozhodl." - no a ty ses rozhodl a jsi s Audinama spokojen a tak to má být. Asi ti ani jiné značky nejsou souzeny, pokud máš zatraceně špatné zkušenosti s Mazdou 3 a Forestrem, jak ses zmínil. Je to poněkud zvláštní taková smůla, protože statisticky Mazda a Subaru patří mezi spolehlivé a kvalitní auta. Ale "vyšší prozřetelnost" tě asi oslovila, aby ses japonským značkám vyhýbal...
Co se týče té "statistiky" na kterou jsem odkázal, je v článku uveden zajímavý postřeh: "Jednou z velkých výhod oproti například průzkumům spokojenosti zákazníků J. D. Power je, že tabulky pojišťovny nejsou ovlivněny lidským faktorem. Prostě jen bez emocí - na rozdíl od nadšených či naštvaných uživatelů - ukazují, v čem jsou slabiny konkrétních modelů."
Mne též zaujaly "špatné výsledky" nejméně spolehlivých aut - významných značek. Předpoikládám, že to ovlivňuje pravděpodobně velmi pestrá výbava těchto značkových aut, tím, že auto obsahuje třeba více jak 2 krát více různých agregátů, než jednoduché "konfekční" vozy. Jak jsem už i jinde opakovaně uvedl, není vhodné nic generalizovat a všechny statistiky, žebříčky prodejů, "soutěže" v časopisech apod. je potřebné brát s rezervou. Pokud se člověk pořádně "zahledí" do všech možných "statistik", tak s použitím zdravého rozumu stejně zjistí, že uvedené rozdíly v kvalitě, či nekvalitě, jsou dnes u všech vyráběných značek prakticky nevýznamné (Jaký například praktický rozdíl, když se vyskytne závada u "dobré" značky u 2,7% vozů a u o "hodně horší značky u 3,7% vozů, že?) . Ve všech hodnoceních se v popředí drží německé značky a japonské a v současnosti se zařadily do špičky i korejské. Trošku, zjednodušeně řečeno, v tom vidím souvislost s typicku kázní a zarputilostí Němců a Asiatů. Třeba je vidět rozdíl u Hondy vyrobené v Japonsku a u Hondy vyrobené v Británii. Je sice minimální, ale je. Na druhou stranu Francouzi a Italové se hodně zlepšili a zapracovali na sobě a je to v jejich produktech v poslední době vidět.
Ještě mne napadla poznámka, kterou jsem též už někde zmínil, že třeba hodnocení J.D. Power ve Velké Británii hodně pomohlo Škodě, protože jeden z parametrů je, jestli zákazník je spokojen s nákupem vozu a jestli splnil jeho představy. Díky špaté historické pověsti Škody, samozřejmě zákazník bude vždy jen spokojen a příjemně překvapen. Na druhou stranu zákazník, který si v Británoi jde koupit Mercedes, očekává samozřejmě jen to nejlepší a potom když zaplatí "pořádné peníze", tak přemýšlí, jestli to "nejlepší", co koupil, odpovídá jeho úsilí, které musel vynaložit při důkladnějším "spoření". Je více hledisek a pohledů, proto je na každém, aby si našel svoji cestu k tomu "nejlepšímu" novému autu, které mu bude dělat radost řadu let. Není dobré se přitom ale držet "zažitých" schemat "názorů" mudrců - diskutérů.A "mudrcově" neohrnovat nos nad Korejci, kteří se kvalitou už na Škodu dotáhli. Raději všechno si osobně prohlédnout a vyzkoušet, porovnávat a potom koupit.
Přemýšlel jsem též na vztahu Lexus versus BMW (nebo Audi). Třeba v Česku má Lexus vynikající pověst spolehlivosti možná jen díky tomu, že ho kupují jen "vyhranění" zákazníci, kteří nejezdí agresivně a neždímají z motoru a auta všechno až do dna. A potom ani ojetého Lexuse rozhodně nekupují přerostlí puberťáci, kteří pokračují ve "ždímání". Tyhle "výrostky" člověk potkává téměř výhradně v BMW a Audi. Jo, a potom ještě v Česku ve Škodovkách - ve "vytúněných" Octaviích apod. Když kolikrát vidím, jak jsou služební Octavie užívány některými "referenty" a "dynamickými manažery", tak se nedivím, když si je někdo koupí po 2-3 letech fleetového provozu a má "problémy" (motor, převodovka, poloosy,...). Za to ale auto jako takové rozhodně nemůže. Ale v "diskusích" se už šíří "zaručené" informace o tom, jak tem "motor TSI" stojí za ho..., jak nic nevydrží apod.
Jám mám zkušenosti jen s novými auty, ojetiny jsem nikdy nekupoval. Se všemi auty jsem byl spokojen, žádné mne nezradilo. Ani ta Škoda (nějaké prkotiny se vyřešily v záruce). Když člověk chce něco mimořádného (a lepšího), tak samozřejmě musí mířit jinam, než ke Škodě, a musí "trošku" připlatit. Nic na světě není zadarmo...

stealth01
17. února • 15:10

Já jsem sVW neměl jediný technicky problém. Osobně jim 100% věřím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
17. února • 22:48

Tak jinak. Kdybyste měli 120 tisíc v Passatu bez jediné závady, 70 tisíc v Golfu GTI bez jediné závady a v Audi A3 60 tisíc kilometrů bez jediné závady, dali byste na statistiky nebo na vlastní zkušenost? Podle těch minusaru (ono změnit IP není taky žádný problém ze?), bych se po X autech s nulovymi (s důrazem na slovo "nulovymi") problémy měl rozhodnout zcela jistě pro naprosto jinou značku. Ty vole, to se jen tak nevidí. Omezenost vládne světem.

jirka
18. února • 6:30

Tak malo km nic neni. Nakrut s nim pul mega pak napis. Japonec pres pul mega motor nic. Prevodovka nic spojka nic. Jen dily naprav brzdy olej filtry.

stealth01
18. února • 7:00

Proč bych to dělal? Nikdy jsem nekupoval ojetinu, vše si konfiguruju sám do výroby a pak max. 150 tisíc a chci nové auto. To, co se děje potom mě absolutně nezajímá.
Mazda 3, kterou jsem koupil jako dárek k Vánocům ženě, se doslova rozpadla na cestě a my museli okamžitě do servisu v nouzovém režimu. Tachometr ukazoval 57 najetých kilometrů. Otci se rozpadla u Subaru Forester Turbo převodovka. Najeto 46.800 km. Dal bys přednost japonskému autu po těchto zkušenostech?

jk
19. února • 10:25

Jo, my taky zazili poruchoveho japonce a nekolik VW s vymenou snad jen zarovek... Ale verim, ze nekdo to muze mit opacne. Ja japonce ale nechci, ani kdyby to bylo to nejspolehlivejsi auto. Radsi dam prednost autu, ktere mi vyhovuje a ktere se mi libi, coz jsou v drtive vetsine auta z Evropy, presneji z nemecke velke trojky.

Aladin
18. února • 0:13

Ale ano, jasně. Já to nechtěl hodit do nějakého extrému. Jsou to vynikající káry. Jen jsem na tento koncern trošku obezřetnější. Rodiče mají 3.Passata tdi v řadě. Koupeno nové, vždy řádně servisováno, prodáno na 150tis. km. První dva se domů vraceli na odtahovce a to hned 2x (opravdu ano). Všechno nějaké drobné poruchy motoru, ani ne drahé na opravu. Do toho porucha xenonů, sklopily se a nebylo vidět. Prasklé lanko na spojce (to bych nevěřil, že se může dnes stát), porucha ukazatele teploty vody, 2x výměna čidla na parkovací brzdě. Ten poslední má jen 15tis, zatím vše ok. Možná to byla jen smůla a tím to skončilo. Toť mé zážitky, zkrátka jsem z toho trochu rozpačitý. Já jezdil 10let Nissanem a nic. Teď mám pro změnu 2 roky Škodu a též nic.

Perkins
17. února • 10:12

Úplně stejně si můžeš říct, proč by sis měl kupovat jakékoli jiné auto. B-]

Jirka
17. února • 11:43

Tak třeba Škodovku bych si vybral proto, že jsem Čech, VW proto, že mám rád precizní věci, Francouze kvůli pohodlí, Japonce pro spolehlivost, Volvo pro bytelnost a bezpečnost, Mercedes pro prestiž, Dacii pro láci atd.
Ale proč korejce? Vždyť nemá žádné pro.

Andrei
17. února • 17:49

Ty curak jeden debilni

Kott02
18. února • 15:07

Vw protože precizní a škoda protože Česká? Nevím na čem autor frčí ale dal bych si též, to bude sakra matroš. "české" možná ale ne české. Více "Česká" je i I30 např.

Hudec Jaroslav
18. února • 20:21

To vyprávěj ve Slezsku. Zeměpisče :-)

mpolan
17. února • 19:51

Máš uvažování malého děcka, fakt že jo.

Petr
17. února • 18:51

Ty jsi proste vidlak Pepa z Pepanovic. Takovy maly cesky kokutek!

Hudec Jaroslav
17. února • 19:33

Petře, máš velmi rozumný a podnětný příspěvek.
Řókám to pořád, s primitivem nelze diskutovat

Hudec Jaroslav
17. února • 19:33

Petře, máš velmi rozumný a podnětný příspěvek.
Řókám to pořád, s primitivem nelze diskutovat

Brouk
17. února • 12:53

Jirko, tvá schopnost přemýšlet má výrazné mantinely. Nemáš rád korejce, proto si hledáš důvody, proc je nekoupit.
Podívej se na cestě kolem sebe. Každé korejskéy auto, které uvidíš bylo koupeno proto, že mu někdo dal přednost před těmi, které by sis koupil ty. Takže existují důvody, proč si koupit korejce a není to vždy jen cena. Některé totiž nejsou vůbec levné.

Jirka
17. února • 13:55

Brouku, špatně jsi to četl.
Není pravda, že hledám důvod proč si korejce nekoupit, já naopak hledám důvod, proč bych si ho měl koupit.
Že se prodávají je pravda, kupující nějaký důvod nepochybně měli, ale to je snad logické.
Pochybuji, že si někdo chodí kupovat auto zcela bezdůvodně.
Jen se zamýšlím nad tím, proč zrovna tyto značky a jaké k tomu mohli mít důvody.
Já jsem svoje nákupní zdůvodnění popsal výše, budu rád, když mi uvedeš svoje, proč si koupíš zrovna takovéto značky.
Nehledej za tím nic jiného, než můj zájem tomu přijít na kloub.
A pokud se ptáš, jestli jsem s těmito značkami měl vlastní zkušenost, tak ano.
Důvodem k jejich pořízení byla v obou případech cena.
Rozhodnutí to bylo špatné a již se neopakovalo.

Perkins
17. února • 12:50

Škodu proto, že jsi Čech? VAG proto, že máš rád precizní věci? Co je to za argumenty? Proč by sis nekoupil Rolse? Kia je precizní výrobek. Kdo ti řekl, že není? Vlastnil jsi ji? Již delší dobu se umisťuje na top místech v kvalitě. H/K do EU vozí pouhý zlomek výrobků, a to navíc s chrochtákama. Produkce do US, SAE či ASIE je něco, o čem se ti ani nezdá! D3 je, co do image, jednoznačně nadhodnocována! Tzv. prémie dělá předokolky s roztřepanýma palubkama, strkajíc do nich motory Renault, Toyota apod. Co je to za prémii??!! Prémie je už dnes pouze Rols,RR,MB Maybach a možná Bentley.

stealth01
17. února • 15:08

Jsi trochu mimo. Bentley a další jsou luxusní automobilky. D3 je jednoznačně prémie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kia Optima
10. srpna • 18:53

Kiu mam 2 rokem a znacku bych nemnenil za nejake wv nebo skodovku kterou ma kazdej druhej 😫 hlavne kia nabizi 7 letou zaruku a ani jednou sem nemnel problem ze by chteli neco zaplatit... Mam optimu v sedanu a plne palbe a je to auto na stejne urovni jako wv nebo skoda

Kankunen
17. února • 8:54

Nepochopím, proč vůbec tu 1,7ku vyrábějí. Mají 1,6ku a dvoulitr.

Perkins
17. února • 8:46

Je vidět stará koncepce platformy. Na ni je naroubovaný nový design. Nechápejte mě špatně. To není výtka. Je to maximum, co mohl team Schreyera vydolovat. Nové modely jsou úplně jiná třída, co do proporcí. Jednoduše má OPTIMA delší přesahy, než je zdrávo. Interiér je špička, jak z hlediska materiálů, tak zpracování, tak designu. Rio, Niro, a hlavně příchozí Stinger. To jsou modely nové generace, které posouvají Kiu v EU na vrchol. Záměrně píšu v EU , protože světová paleta téhle automobilky je o level výš!! To pouze v EU jsou někteří omezení drbani. Letos by se měl ukázat také nový Ceed. Co se týče motorů, jednoznačná volba 2 ltr Tgdi. Sazomety jsou mi celkem jedno. Nicméně do dnešního dne netuším, proč nenasadili do tohoto modelu 2 ltr chrocht. B-]

Doporučujeme

Články odjinud