Kia Naimo: elektrický koncept ze Soulu

Automobilka Kia včera na autosalonu v jihokorejském Soulu představila prototyp elektromobilu Naimo.

Název této studie byl údajně odvozen z korejského výrazu „ne-mo“, jež znamená něco jako „hranatý tvar“. A vzhled tohoto vozíku tomuto jménu nezůstává nic dlužen, nicméně vyloženou krabici na kolech nečekejte. Stroj se vyznačuje absencí středových sloupků a druhým párem dveří zavěšených vzadu a otevíraných proti směru jízdy, což má citelně zlepšovat přístup zejména k zadním sedadlům. Za povšimnutí stojí specifické dvacetipalcové lité ráfky nazouvající (jak jinak) pneumatiky se sníženým valivým odporem. Vzhled prototypu Kia Naimo byl inspirován asijskou keramikou, která se vyznačuje asymetrickými tvary promítajícími se podle autorů třeba do střechy nebo ztvárnění předních svítilen složených z LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tyto nepravidelnosti mají oživovat jinak celkem jednoduché, mírně „krabicoidní“ tvary karoserie. S tímto pojetím souzní také ztvárnění čtyřmístného interiéru. Jisté sepjetí s přírodou naznačuje dřevo korejského dubu, z něhož jsou vyrobeny obklady dveří, lišta v horní části palubní desky i celá podlaha. V prostoru pro posádku najdeme také specifický papír „han-ji“, také ostatní prvky prostoru pro posádku jsou vyrobeny ručně (což ale u prototypu zase až tak nepřekvapí).

Klepněte pro větší obrázek

O pohon studie Kia Naimo se stará synchronní elektromotor s permanentními magnety (PMSM) dosahující nejvyššího výkonu 109 koní (80 kW) a točivého momentu 280 Nm. O přísun energie se stará li-ionový akumulátor 27 kWh uložený pod podlahou zavazadlového prostoru. Prototyp Kia Naimo má dosahovat rychlosti až 150 km/h, průměrný dojezd na jedno nabití má činit 200 km. Speciální dobíjecí soustava má být schopna doplnit 80 % energie za pouhých 25 minut.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků