Kia Magentis: vrcholná Kia v novém hávu

Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku strhla Kia plachtu z nové generace modelu Optima, u nás známého jako Magentis.

Segment střední třídy má ode dneška nový přírůstek v podobě Kiy Optima. Ta byla představena na důležitém autosalonu v New Yorku, kde se široké veřejnosti představují vesměs americké novinky. Toto představení se ovšem týká i nás. Kia Magentis u nás sice není zrovna prodejním trhákem, ale již několik let má i zde svou základnu majitelů. Příbuzný model Hyundai Sonata přichází se svěžím vzhledem a zajímavými motory, které mají uspokojit i ty náročnější skupiny motoristů, celkově má být nový Magentis velkým posunem vpřed, aby mohl konečně pořádně zatopit evropské konkurenci. Pojďme se tedy na tuto manažerskou Kii podívat trochu detailněji.

Vzhled nového modelu jistě není pro pozorného čtenáře žádnou novinkou a o zejména po nedávném úniku, který naznačoval, že debut tohoto modelu je už opravdu na spadnutí. Kia při vyvíjení tohoto modelu uplatnila svoje nejaktuálnější designové trendy, jejichž vliv můžeme v současnosti vidět už takřka na každém modelu - dynamické tvary, „šikmá světla“, či charakteristická maska chladiče se tedy nevyhnuly ani novému Magentisu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Za velice zajímavou považujeme robustně působící záď, která u jihokorejských výrobců nebyla v minulosti až natolik k vidění a ani zkosení střechy nepůsobí nejhůře, i když zákonitě obírá zadní cestující o prostor nad hlavami. Když už jsme v úvodu zmínili příbuznost s Hyundai Sonata, pak ještě dodejme, že vůz je po technické stránce takřka shodný a výhody těží mj. ze společné platformy a odlehčené konstrukce. Oproti předchozí verzi model i trochu povyrostl a to na rozměry 4 843 mm x 1 828 mm x 1 455 mm, avšak ve výsledku o nějakých radikálních změnách nemůže být řeč. Opomenout nesmíme ani vcelku velkorysý rozvor 2 749 mm slibující dostatek místa pro zadní cestující
.

Z pohledu na nabídku agregátů, je taktéž zřejmé, že ani zde se Kia od Sonaty příliš neodchýlí. Stěžejnými jednotkami jsou zde dva čtyřválce (šestiválec byste zde hledali marně), přeplňovaný dvoulitr s výkonem 274 koní a atmosférický 2,4 l Theta II disponující výkonem 200 koní. Tato verze agregátu navíc poslouží pro vývoj hybridního systému, který si bude možné do Magentise objednat nejdříve příští rok na podzim. Všechny motory jsou kombinovatelné se šestistupňovým automatem disponujícím funkcí Sportmatic zabezpečující rychlejší řadění.

Kia Magentis bude navíc disponovat vcelku slušnou doplňkovou výbavou zahrnující různé elektronické prvky od systému kontroly tlaku v pneumatikách až po systém kontroly trakce, či asistenta pro rozjezd do kopce, jako drobnost zmiňme, že o multimediální palubní systém se postaral Microsoft

První modely budou k dispozici v Severní Americe již v létě. Kdy se dostane nová Kia zde do Evropy, prozatím automobilka neupřesnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kia Optima/Magentis
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků