Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

Značka Kia si věří. V Evropě nabídne v omezené sérii své vozy řady K7 (Cadenza), na zámořských trzích pak i zcela novou řadu K900.

V současnosti je v Evropě vlajkovou lodí značky Kia model Optima, který jsme jako první u nás zkoušeli již na jaře loňského roku. To by se ale mohlo brzy změnit. Vedení automobilky totiž chce evropskému publiku poskytnout omezenou sérii větších a dražších vozů řady Kia K7, na některých trzích prodávaných jako Kia Cadenza. „Chceme (do Evropy) přivézt 1 000 vozů, abychom získali odezvu od zákazníků,“ prohlásil totiž nyní Soon-Nan Lee, viceprezident společnosti pro zámořské trhy.

Testy | Zajímavosti | Technika | Premiéry | Palivo | Kia

Kia Optima: první český test

Zcela nová generace řady K7/Cadenza má nastoupit v roce 2016 a počítá se s ní i pro Evropu, ale také pro další trhy včetně pravostranných verzí pro Austrálii, Velkou Británii a JAR. Pokud se stávající Cadenza do Evropy skutečně dostane, lze předpokládat, že převezme ty nejlepší technologie, jimiž koncern Hyundai/Kia disponuje, včetně head-up displeje, bezpečnostních asistentů, digitálního přístrojového štítu a všestranně seřiditelných, vyhřívaných a chlazených zadních sedadel.

Klepněte pro větší obrázek
Kia K900 se představí již za několik týdnů v Los Angeles

Tím ale expanze automobilky Kia do vyšších sfér nekončí. Už v Los Angeles by se v listopadu měla představit zcela nová řada Kia K900, jež musela přerušit logickou řadu značení modelů po sporu s automobilkou Quoros. Bude ještě větší než Cadenza a počítá se u ní opět s podélně usazenou pohonnou jednotkou a pohonem výhradně zadních kol. Pod přední kapotou se objeví šestiválcové (3,8 l) a osmiválcové (5,0 l Tau) motory s výkonem odhadovaným na 294 a 426 koní (216, resp. 313 kW).
 

Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků