Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

Značka Kia si věří. V Evropě nabídne v omezené sérii své vozy řady K7 (Cadenza), na zámořských trzích pak i zcela novou řadu K900.

V současnosti je v Evropě vlajkovou lodí značky Kia model Optima, který jsme jako první u nás zkoušeli již na jaře loňského roku. To by se ale mohlo brzy změnit. Vedení automobilky totiž chce evropskému publiku poskytnout omezenou sérii větších a dražších vozů řady Kia K7, na některých trzích prodávaných jako Kia Cadenza. „Chceme (do Evropy) přivézt 1 000 vozů, abychom získali odezvu od zákazníků,“ prohlásil totiž nyní Soon-Nan Lee, viceprezident společnosti pro zámořské trhy.

Testy | Zajímavosti | Technika | Palivo | Premiéry | Kia

Kia Optima: první český test

Zcela nová generace řady K7/Cadenza má nastoupit v roce 2016 a počítá se s ní i pro Evropu, ale také pro další trhy včetně pravostranných verzí pro Austrálii, Velkou Británii a JAR. Pokud se stávající Cadenza do Evropy skutečně dostane, lze předpokládat, že převezme ty nejlepší technologie, jimiž koncern Hyundai/Kia disponuje, včetně head-up displeje, bezpečnostních asistentů, digitálního přístrojového štítu a všestranně seřiditelných, vyhřívaných a chlazených zadních sedadel.

Klepněte pro větší obrázek
Kia K900 se představí již za několik týdnů v Los Angeles

Tím ale expanze automobilky Kia do vyšších sfér nekončí. Už v Los Angeles by se v listopadu měla představit zcela nová řada Kia K900, jež musela přerušit logickou řadu značení modelů po sporu s automobilkou Quoros. Bude ještě větší než Cadenza a počítá se u ní opět s podélně usazenou pohonnou jednotkou a pohonem výhradně zadních kol. Pod přední kapotou se objeví šestiválcové (3,8 l) a osmiválcové (5,0 l Tau) motory s výkonem odhadovaným na 294 a 426 koní (216, resp. 313 kW).
 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků