Kia GT4 Stinger Concept vypadá ještě o něco lépe, než jsme čekali

Máme pro vás první skutečné snímky nové studie sportovního vozu Kia pro detroitský NAIAS. Zklamaní nebudete.

Automobilka Kia nám podobu své novinky naznačila třemi postupně uvolněnými snímky, jež jsme pro vás nakonec dali dohromady minulý čtvrtek. Nyní se můžete podívat na to, jak auto vypadá ve skutečnosti. Kontroverzní přijetí zřejmě čeká poněkud těžkopádnou, nevyhraněnou stylizaci zadní části karoserie, nicméně příď vozu rozhodně zaujme. Dominantní, přesto jednoduchá maska chladiče typického tvaru je po stranách doplněna svisle navrženými světlomety LED, jejichž žebrování se opakuje v průhledových krytech sloupků A.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia GT4 Stinger: čerstvá studie pro autosalon v Detroitu

Pochvalu zaslouží zdůrazněné blatníky předních i zadních kol, jež dávají vzpomenout na klasické kompaktní sportovní vozy šedesátých a sedmdesátých let, i ostře zaříznutá linie bočního zasklení. Kapota nese pár ventilačních otvorů, další najdeme před zadními koly, ovšem je možné, že by mohlo jít o atrapy. Interiér vyniká čtveřicí anatomicky tvarovaných sedadel s integrovanými opěrkami hlav a palubní deska s tradičními červenými prvky působí jednoduchým a přehledným dojmem.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Kia

Kia GT4 Stinger: připravované korejské žihadlo potřetí

O pohon modelu Kia GT4 Stinger se stará zážehový čtyřválec 2,0 T-GDi s přeplňováním a výkonem 320 koní (235 kW), jenž bude svůj točivý moment posílat na kola zadní nápravy skrze „těsně odstupňovanou“, manuálně řazenou šestistupňovou převodovku. Prototyp dostal žluté lakování odstínem Ignition a výkonnou brzdovou soustavu s dvoudílnými, odvrtávanými kotouči Brembo Gran Tourismo a čtyřpístkovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér vyniká třeba průhledovými sloupky A

Dvacetipalcová kola s centrální maticí a strukturou kombinující hliníkovou slitinu s uhlíkovými kompozity obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero zatím neupřesněného rozměru. Podvozek má vynikat všemi koly zavěšenými na párech lichoběžníkových závěsů.

Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků