Kia Drive Wise nebude potřebovat řidiče v roce 2030

Na show CES 2016 představuje Kia také modernizovaný palubní systém s módním rozpoznáváním gest nebo čtečkou otisků prstů pro rychlejší vyvolání uložených funkcí a dat.

Korejská automobilka Kia si stanovila cíl dostat plně autonomní vůz do prodeje v roce 2030. Kvůli tomu zavádí novou značku Drive Wise, pod kterou bude postupně uvádět na trh autonomní a asistenční systémy. Auto schopné samostatné jízdy po dálnici by mělo být hotové v roce 2020.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plně autonomní vůz chce Kia dostat do prodeje do roku 2030. Nyní získala automobilka povolení testovat auto bez řidiče v běžném provozu v americkém státě Nevada

Pod značkou Drive Wise si tak brzy koupíte systémy aktivně udržující auto v pruhu, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně s funkcí stop&go a další pomůcky, které sníží zatížení řidiče. Například se pod značku Drive Wise vejde i samočinné parkování.

SUV | Autosalony | Design | Kia

Kia v Detroitu ukáže koncept velkého prémiového SUV  

Na show CES 2016 představuje Kia také modernizovaný palubní systém s módním rozpoznáváním gest nebo čtečkou otisků prstů pro rychlejší vyvolání uložených funkcí a dat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na veletrhu CES 2016 představuje Kia i další hračky jako třeba modernizovaný zábavní systém s rozpoznáním otisku prstu pro rychlé vyvolání uložených dat

Pokud jde o testování autonomních vozů, Kia získala povolení vyrazit do provozu v americkém státě Nevada. Jako základ používá elektrická auta Kia Soul. Cílem je neladit pouze funkci samotného autonomního řízení, ale také během vývoje přijít na to, jak vlastně „řidiče“ během cesty účinně zabavit.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků