Kia chce nahradit jména svých modelů číselnými kódy

A máme zde další automobilku, jejíž pohlaváři si již v budoucnu nechtějí lámat své hlavy vymýšlením názvů nových vozů a říkat jim raději jednoduchými, ale nicneříkajícími kódy. Je jí korejská Kia, která by ráda zvolila model podobný tomu, jenž používá německé Audi.

Alfanumerické značení Kia již zahájila na domácím trhu, kde se například řada Optima/Magentis prodává jako K5. Finálnímu spuštění obrodného procesu však má předcházet podrobné hodnocení výsledků probíhajícího průzkumu, z nichž však zatím plyne, že třeba Američané by ztrátu osobněji znějících jmen nesli dosti těžko.

Mezi hlavní přednosti kódového značení počítá Chung Eui-sun, místopředseda představenstva automobilky Kia, snadnější identifikaci modelů a jejich rychlejší zařazení v rámci stále se rozšiřující palety. Na druhou stranu by byla celkem škoda rušit zavedená jména jako Soul, Sorento nebo Sportage.

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 156 872 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 100 849 km
Cena: 180 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek