Kia Cee'd má za sebou facelift. Dostala litrový tříválec s turbem

Nová Kia Cee'd má být také kultivovanější díky lepšímu utlumení vibrací a hluku. Diesely dostaly dodatečnou hlukovou izolaci.
Seznam kapitol
  1. Kia Cee'd
  2. Fotogalerie: Kia Cee'd

Kia Cee'd prošla faceliftem, který se z pohledu designu dotkl jen komsetických detailů, za to z pohledu techniky nezůstal kámen na kameni. Pod kapotu Cee'du se nastěhovaly nové motory a převodovky, zapracovalo se i na sportovní verzi Cee'd GT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design se změnil jen nepatrně, nové jsou třeba rámečky kolem mlhovek. Důležitý je nový tříválec 1.0 ecoTurbo, nová dvouspojková převodovka i zlepšení kultivovanosti. V interiéru se objevil nový chromovaný dekor

Zásadní novinkou je přeplňovaný přímovstřikový downsizovaný tříválec 1.0 ecoTurbo, který pod kapotou Cee'du nabídne výkony 100 a 120 koní s točivým momentem shodně 172 Nm v rozmezí 1500 až 4000 ot./min.

Také diesel 1.6 CRDI byl přepracován, nyní má mít nižší mechanické ztráty a tření. I díky novému systému vstřikování se podařilo snížit spotřebu, hluk a emise. Nový motor, vedle standardní verze o výkonu 81 kW (110 k) posílil až na 100 kW (136 k) a točivý moment vzrostl na 285 Nm z původních 265 Nm. Navíc se jeho vrchol posunul z 1900 do 1500 ot./min.

Testy | Srovnávací testy | Kombi

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

V nabídce zůstane i atmosférický motor 1.6 GDI o výkonu 128 koní a atmosférická čtrnáctistovka 1.4 MPI o výkonu 100 koní. Zůstává i diesel 1.4 CRDI a všechny motory teď samozřejmě plní emisní normu Euro 6.

Nejsilnější diesel může mít i novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT, motor 1.6 GDI pak může být nadále spojen se starší šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Změny se dotkly i modelu Kia Cee'd GT, jehož motor dostal nové turbo s rychlejším nástupem. To má pomoci lepší akceleraci a ostřejší reakci na plyn. Cee'd GT dostal i elektronický zvukový generátor, který po aktivaci módu GT změní zvuk v kabině. Sportovní model má i větší a ostřejší brzdy.

Testy | Technika | Srovnávací testy | Sportovní auta | Kia | Seat

Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia pro_cee’d GT Plus

Technici upravili také elektrický posilovač řízení a díky změnám v geometrii předních kol se má výrazně zlepšit odezva řízení hlavně kolem středové polohy, což patřilo k poměrně kritizovaným stránkám současného Cee'du.

Kia zapracovala i na celkové kultivovanosti. Dieselové motory dostaly dodatečnou hlukovou izolaci, stejně tak motory benzínové. Změnilo se i uložení náprav, aby se do interiéru přenášelo méně vibrací a hluku od silnice.

Následující kapitola
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 45 313 km
Cena: 174 000 Kč
Kia Ceed 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 190 846 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 130 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků