Kia Cee´d: nová generace je tu

Kia kompletně představila svou největší novinku letošního ženevského autosalonu – model Cee´d. Vůz postavený na základech sesterského Hyundaie i30 je přesně podle trendů dnešní doby o něco větší než jeho předchůdce. Délkou jej převyšuje o 50 mm, ale je také o deset milimetrů nižší. Celkové rozměry auta tedy jsou 4310 mm délka, 1780 mm šířka a 1470 mm výška.

Design | Kombi | Kia | Kia Ceed

Kia Cee´d SW: oficiální fotografie

Rozvor náprav má hodnotu 2650 mm, rozchod vpředu 1563 mm, vzadu pak 1576 mm. Pokud by někoho zajímala světlá výška, tak ta je 140 mm. Kia Cee´d v provedení hatchback pojme v základu 380 litrů zavazadel, po sklopení sedadel toto číslo naroste na 925 l. Nejde ovšem o hodnoty měřené až po strop, ty jsou samozřejmě vyšší (470 l / 1318 l).

V České republice se bude Kia Cee´d nabízet s benzinovými motory 1.4 MPI (100 k) a 1.6 GDI (135 k). Zájemci o naftu mají na výběr mezi jednotkami 1.4 WGT (110 k) a 1.6 VGT (128 k). Na vybrané trhy pak dorazí také motor 1.6 MPI. Tisková zpráva uvádí, že modernizace motorů přinesla úsporu spotřeby paliva v průměru o 4 procenta. Benzinovou jenda šestku si budete moci pořídit s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT.

Kia předpokládá, že se nejpopulárnějším motorem stane silnější naftová jedna-šestka, protože nabízí slušnou jízdní dynamiku a minimální spotřebu. Stovku zvládne toto provedení za méně než 11 vteřin, přičemž spotřeba se v kombinovaném cyklu pohybuje těsně nad hranicí čtyř litrů. U vozů vybavených technologií EcoDynamics výrobce uvádí dokonce 3,7 l/100 km. 

Motor1.4 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi1.4 MPI1.6 GDI
Max. výkon [k]90110128100135
Max. rychlost [km/h]170185197182195
Zrychlení z nuly na 100 km/h [s]13.511.510.912.89.9
Komb. spotřeba [l/100 km]4.14.04.16.05.8
Komb. spotřeba EcoDynamics [l/100 km]4.03.73.75.65.2

Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků