StopAndStart - proc ne. Ale proc nam davaji jenom pulsystemu? Je evidentni, ze aby system nebyl spise pro zlost potrebuje prisun elektriny. Aby po delsi jizde mestem, po nekolikerem nastartovani motoru svitil, udrzel v chodu radio, klimatizaci a dalsi elektricke systemy chybi tomu podstatna vec - rekuperace brzdne energie inteligentnim alternatorem. Jinak po par startech dojde k vybiti baterky a cely priplatkovy system se vypne a bude jen na ozdobu. Take 5ti stupnova prevodovka dnes evidentne nedostacuje pozadavkum doby. Co zakaznici musi udelat, aby vyrobci konecne nabidly poctive reseni usporneho motoru - to je system SaS s rekuperacnim alternatorem a 6ti stupnovou prevodovkou? A nejenom polovicni nahrazky. Zda se, ze pokles prodeju o tretinu k motivaci automobilek nestaci. A pritom nejde o zadne slozite a drahe upravy.
Podle mě je to naprostá kravina aby se mi vypínal motor..má to sice i některý BMWčka, ale rozhodně mi to nepřijde jako štastný řešení..například v Budějicích v koloně by se mi to vypínalo každých 20 vteřin...to musí bejt úúúžasný.. a startér bude mít asi taky radost.. a úplně nejlepší to bude se studeným motorem :) to můžu auto brzy vyhodit :D
:-D:-D:-D chachá tak tys mě dostal: zácpa v Budějicích:-D:-D - to jako 100m fronta před jedním z 5 tamních semaforů?:-) Jojo starosti jedné jihočeské megapole:-P
ono to zas nieje také hlúpe...pri studenom motore a pri pri poklese stavu nabitia akumulátora pod určitú hranicu sa to nevypína. tak isto sa to nevypne keď je potreba behu klimatizácie, alebo kúrenia.funguje do docela spolahlivo na mojom BMW 320d. a ešte jedna vec. ked idem v kolóne ktorá sa hýbe systémom že každých pár sekúnd sa pohýňam, tak je tam tlačítko na vypnutie funkcie zahsínania....
Jo, když se to dá vypnout tak to ještě jde, takže u bmw to vyřešili dobře, uvidíme co udělá Kia, ale mě to stejně nepřijde jako nejlepší šetření benzínu/nafty...je to takový divný..
Máš recht mě o taky přijde jako blbost. Co tím člověk ušetří pár deci nafty? Určitě se na to dost lidí chytne, ale jim to u nového vozu vadit nebude.
Mám asi hloupý dotaz, protože s tímto systémem nemám žádnou zkušenost, ale jak s tímto systémem probíhá jízda? Nedochází tam k opožděné reakci kvůli nastartování, kdy přidám plyn, ale auto se rozjede až třeba za vteřinu nebo za dvě?
Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze k opozdene reakci nedochazi. Po seslapnuti spojky motor okamzite naskocil. Jen jsem mel docela divny pocit, kdyz jsem stal na semaforech. Ovsem je to jen o zvyku. Testoval jsem BMW 320xd. Jak to bude ovsem po 2-3 letech a jeste u deaselu, to by me docela zajimalo. Pro motor to asi nebude zrovna idealni.
Me by zajimalo, jak bude neco takovyho dlouhodobe zvladat baterie. Pokud tam aspon nebudou nejaky usporny denni svetla, tak bych se pri celorocnim sviceni bal, ze jednou az prislapnu plyn na semaforech, tak kia uz nenaskoci. Jezdim-li treba jen po meste nikoliv mimo, kde by se to mohlo pekne dobijet.
ak jazdíš, tak sa dobíja, takže tam nie je čo riešiť
Když jsem byl malý, měly to Golfy. Odcházely spouštěče. Dnes se používá alternátor pro teplý start. Dokonce pomáhá při rozjezdu u slabých motorů. Akumulátor odejde za dva roky, nicméně je recyklovatelný a levnější, než palivo. Jediný problém s ekologií je, že to vše funguje až se zahřátým motorem. Ne při popojíždění na nákup v tomhle počasí. A pro pobavení - ekoauta moc netopí.
Vy jste narazil na podstatný problém: energeticky náročná zařízení, jako je 1) Topení 2) Klimatizace (rozuměj nejen chlazení vzduchu)Co takový režim s nimi provede? To bude jak pantograf na vyhýbkách. Zhasne než setrvačností dojede k trojeji.Typicky v zimě: je mráz a mám zamlžená okna, je tma - tím pádem u konvečního motoru jede jak topení tak odčerpávání vlhosti ať stojím, popojíždím nebo cokoli, copak tohle zvládne systém Start&Stop? U toho točím volantem v koloně a svítím. Jak??
nojsem zvedabej jak to bude fungovat v realu s tema 7 km/hod se mi to nezda moc super
mal by klesnu výkon, predsa ak sa posúvaš v kolone, výkon nepotrebuješ, ale otázne je, ked pôjdem za niečim pomalým a chcem to rýchlo obehnúť a poriadne na to dupnem, ako rýchlo to zareaguje
Ono by pro spotrebu bylo lepsi, kdyby ten petikvalt naopak ztloustnul na sestikvalt jako ma dnes uz zhusta konkurence. Na dalnici by se hned jelo prijemneji a levneji.
Šiety stupeň by sa na diaľnici určite "uživil" - pri vyšších rýchlostiach by som rád preradil na svojom Ceede - ale nemám čo : ). Ale to vypínanie motora môže byť zaujímavé - ak to bude fungovať dobre.Čo som počul tak Kia Ceed by mala byť vybavená i čiastočne hybridným pohonom - hlavne na rekuperáciu energie pri brzdení a využití el. motorov pri nízkych rýchlostiach a pri prudkej akcelerácii. To by mohlo byť zaujímavé.
Vypinanie motora je sice pekna vec, ale pri CRDi bez elektrickeho cerpadla chladenia turba asi zabijak na turbo nie?
nemusí být ani šestý stupen, stačí dobře odstupnovat převodovou skřín a toto auto není polykač dálničních kilometrů
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.