Kia Cadenza: konečně v celé kráse

Kia včera na domácí půdě v předpremiéře představila svůj zcela nový luxusní sedan. Konečně tak známe veškeré specifikace.

Vlajková loď Kia Cadenza v nabídce nahradí již deset let vyráběný model Opirus a na korejském trhu se bude prodávat jako K7, zatímco do USA vstoupí pod staronovým jménem Amanti. Pod taktovkou šéfdesignéra Petera Schreyera vznikl moderní, reprezentativní sedan klasického střihu s karosérií dlouhou 4 965 mm, jenž navazuje na studii KND-5 představenou na autosalonu v Soulu počátkem letošního roku.

Hned při prvním pohledu je jasné, že se designéři nebáli sebevědomých proporcí, ačkoli třeba vzhled masky chladiče jasně odkazuje na značkovou příslušnost. Také uvnitř pokračují čisté, ale veskrze moderní linie. Za zmínku stojí například prosvětlený dekorativní pás na obou stranách palubní desky opticky zabíhající až do obkladů dveří, bezklíčkové zamykání a startování (bude však třeba zřejmě vkládat transpondér vedle startovacího tlačítka) nebo couvací kamera s monitorem ve středovém zrcátku. Ačkoli je Cadenza kratší než Opirus, nabízí o 45 mm delší rozvor náprav (celkem 2 845 mm), což dává v kombinaci s prostorově hospodárnější zadní nápravou větší vnitřní prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Cadenza stojí na nové koncernové platformě Type-N s předním pohonem, kterou budou časem používat i další modely značky Kia. V porovnání s typem Opirus má být struktura karosérie tužší, ale zároveň o plných 130 kg lehčí.

Na výběr bude trojice příčně uložených zážehových motorů s výkonem od 165 do 295 koní (121, resp. 216 kW) kombinovaná s novou šestistupňovou převodovkou s automatickým ovládáním a možností sekvenčního řazení. Zlatou střední cestou bude přímovstřikový zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem 201 koní (147 kW). Vrcholným provedením se však má stává vidlicový šestiválec 3,5 l s proměnným časováním všech ventilů CVVT, nejvyšším výkonem 295 koní (216 kW) při 6 600 ot./min. a točivým momentem až 338 Nm při 5 000 ot./min.

Nejvýkonnější Cadenza zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h, průměrná spotřeba má být 9,36 l/100 km. Palivová nádrž pojme 70 l benzínu a zavazadelník pak 451 litrů bagáže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Cadenza oslaví svoji oficiální premiéru na autosalonu v Saudské Arábii jako vůz modelového roku 2011. Do prodejů v USA a Evropě nastoupí hned v lednu roku 2010 a další trhy mají následovat během prvního pololetí příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Kia Cadenza
Kia Soul 1.591
Rok výroby: 2009
Stav: 164 588 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2013
Stav: 157 535 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 140 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků