Kia Cadenza: konečně v celé kráse

Kia včera na domácí půdě v předpremiéře představila svůj zcela nový luxusní sedan. Konečně tak známe veškeré specifikace.

Vlajková loď Kia Cadenza v nabídce nahradí již deset let vyráběný model Opirus a na korejském trhu se bude prodávat jako K7, zatímco do USA vstoupí pod staronovým jménem Amanti. Pod taktovkou šéfdesignéra Petera Schreyera vznikl moderní, reprezentativní sedan klasického střihu s karosérií dlouhou 4 965 mm, jenž navazuje na studii KND-5 představenou na autosalonu v Soulu počátkem letošního roku.

Hned při prvním pohledu je jasné, že se designéři nebáli sebevědomých proporcí, ačkoli třeba vzhled masky chladiče jasně odkazuje na značkovou příslušnost. Také uvnitř pokračují čisté, ale veskrze moderní linie. Za zmínku stojí například prosvětlený dekorativní pás na obou stranách palubní desky opticky zabíhající až do obkladů dveří, bezklíčkové zamykání a startování (bude však třeba zřejmě vkládat transpondér vedle startovacího tlačítka) nebo couvací kamera s monitorem ve středovém zrcátku. Ačkoli je Cadenza kratší než Opirus, nabízí o 45 mm delší rozvor náprav (celkem 2 845 mm), což dává v kombinaci s prostorově hospodárnější zadní nápravou větší vnitřní prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Cadenza stojí na nové koncernové platformě Type-N s předním pohonem, kterou budou časem používat i další modely značky Kia. V porovnání s typem Opirus má být struktura karosérie tužší, ale zároveň o plných 130 kg lehčí.

Na výběr bude trojice příčně uložených zážehových motorů s výkonem od 165 do 295 koní (121, resp. 216 kW) kombinovaná s novou šestistupňovou převodovkou s automatickým ovládáním a možností sekvenčního řazení. Zlatou střední cestou bude přímovstřikový zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem 201 koní (147 kW). Vrcholným provedením se však má stává vidlicový šestiválec 3,5 l s proměnným časováním všech ventilů CVVT, nejvyšším výkonem 295 koní (216 kW) při 6 600 ot./min. a točivým momentem až 338 Nm při 5 000 ot./min.

Nejvýkonnější Cadenza zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h, průměrná spotřeba má být 9,36 l/100 km. Palivová nádrž pojme 70 l benzínu a zavazadelník pak 451 litrů bagáže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Cadenza oslaví svoji oficiální premiéru na autosalonu v Saudské Arábii jako vůz modelového roku 2011. Do prodejů v USA a Evropě nastoupí hned v lednu roku 2010 a další trhy mají následovat během prvního pololetí příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Kia Cadenza
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 100 849 km
Cena: 174 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků