Kia Borrego: první korejský V8 na scéně

Jihokorejská Kia přivádí na americký trh nové sedmimístné SUV, jež je pozoruhodné svým osmiválcovým srdcem.

Jedná se totiž o první případ, kdy se pod kapotou vozu Kia objevil motor V8. Tato pohonná jednotka se zdvihovým objemem 4,6 l byla převzata z nového Hyundaie Genesis, ale pro použití v Borregu byl její výkon snížen z 375 na 337 koní s ohledem na přijatelnou spotřebu. Také druhý, alternativně dodávaný motor pochází z modelu Genesis a jedná se o šestiválec s objemem 3,8 l a výkonem 276 koní. Převodovky jsou v obou případech samočinné, pro V8 šestistupňové a pro V6 pětistupňové. Představitelé automobilky Kia si zřejmě uvědomují, do jaké situace s takto velkým a silným autem přicházejí, takže věnovali maximální úsilí optimalizaci spotřeby. Výsledkem je paradoxní situace, kdy osmiválec je dokonce o něco hospodárnější než šestiválec.

Kia Borrego bude dodávána ve dvou stupních výbavy (LX pro V6 a EX pro V8) a v duchu americké tradice s pohonem buď jen zadních, nebo všech kol. Robustní vůz je stylizován podle myšlenky „méně bývá více“, designéři se tak nepouštěli do žádných výraznějších experimentů. Konvenční je také vzhled interiéru, kde vyniká zajména opravdu masivní středová konzole, napovádající o celkových rozměrech auta. Ačkoli Evropanovi Borrego přijde jako veliké, v USA bude řazeno spíše do kategorie středních SUV po bok třeba Jeepu Grand Cherokee. Borrego spočívá na samostatném rámu, kola jsou zavěšena nezávisle na vinutých pružinách.
 
Borrego ukrývá sezení pro sedm osob, jež je situováno ve třech řadách. Prostřední z nich je pro usnadnění přístupu k té nejzazší posuvná směrem vpřed, sedadla obou zadních řad lze přitom sklápět do podlahy pro snadné dosažení maximálního možného objemu pro náklad. Výbava je podle očekávání rozsáhlá a nechybí v ní ani audiosystém Infinity s vestavěným měničem na CD a výkonem 600 Watt. K aktivní ochraně posádky slouží kotoučové brzdy s ABS, EBD či asistentem BAS, spolupracující se stabilizací ESC a protiprokluzem TCS. Instalovány jsou také systémy pro řízený sjezd z kopce a usnadnění rozjezdu v kopci, tedy DAC a HAC. Airbagy jsou dvoustupňové a zahrnují záclonové vaky společné pro všechny tři řady sedadel a za příplatek také kolenní airbag pro řidiče. Za příplatek lze mít rovněž ve středové konzoli navigační systém s barevným, dotykovým displejem, který slouží také k projekci couvací kamery.
 
Typ Borrego je pro značku Kia krokem do vyšší společnosti, kam je nezbytnou vstupenkou právě osmiválcový motor. Přichází však pro modelový rok 2009, což mu vzhledem k rostoucím cenám paliv a klesající poptávce po velkých autech nedává nijak vynikající naději na oslnivý obchodní úspěch... 
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Borrego

 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 100 849 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Picanto 0.999
Rok výroby: 2006
Stav: 157 641 km
Cena: 37 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 87 233 km
Cena: 85 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků