Kia až dosud jen rostla. Bude to platit i letos?

Kia je pořád ten nenápadný vzadu. Ve stínu velkého „bratra“, značky Hyundai, odvádí solidní práci a v loňském roce se to zúročilo. Poroste ale i letos? Bude mít sílu překvapit? Naplní bezezbytku svůj slogan?

„Jsme stále šestí, ovšem těm za námi jsem utekli a těm před námi se přibližujeme,“ řekl na setkání s novináři Vít Pěkný, generální ředitel Kia Motors Czech. (Přeloženo: pátý Renault je na dohled, sedmý Peugeot ztrácí.)

A pak zmínil, že i když v Česku trh stagnoval, Kia rostla o 9,3 procenta, zaznamenala 8564 registrací a získala na trhu podíl 4,6 procenta.

Klepněte pro větší obrázek

Nejprodávanějším modelem značky byl stabilně model Cee´d (3545 ks), druhé místo obsadila Kia Sportage (1456 ks), následovalo Rio (1397).

Přitom právě posledně jmenovaný model se stal v globálním měřítku vůbec nejoblíbenějším autem značky. Oproti roku 2011 zaznamenal v Česku nárůst registrací o 49 %, stal se tak pomyslným skokanem značky roku značky Kia v Česku.

Poprvé přes 2,7 milionu

Ve světě prodala Kia celosvětově 2 710 017 vozidel, což představuje 9,3 % nárůst. Loni korejská automobilka pokořila poprvé v historii hranici 2,7 milionu prodaných vozů a stala se jednou z nejrychleji rostoucích značek.

Její výhodou je, že bodovala rovnoměrně na hlavních trzích všude ve světě: v Evropě (571 033 ks, + 19,5 %), Severní Americe (635 399 ks, + 15,4 %), Číně (512 167 ks, + 11 %). Spadla pouze v mateřské zemi (482 060 ks, - 2,2 %). 

Opatrné předpovědi 

Ne všechno je ale růžové. Hyundai a Kia (která je od roku 1997 součástí Hyundai Group) na letošní rok hodně silně omezily své předpovědi. Očekávají sice růst, ale nejmenší za posledních sedm let. Bojí se hlavně nestabilní situace v Evropě.

V roce 2013 tak plánují obě společnosti, že dohromady porostou o 4,1 procenta, prodají 7,41 milionu vozů (v roce 2012 – 7,12 milionu vozů). Očekává se, že obě automobilky budou mít lepší výsledky v Evropě a porostou také v Číně. Tam se očekává největší zájem o hatchback Cee´d. 

Kia předpovídá, že poroste o 1,1 procenta, prodá 2,75 milionu vozů. Jejím největším trhem jsou Spojené státy (21 %), druhým pak Jižní Korea (17 %). Čistý zisk pravděpodobně stoupne podle předpovědí analytiků o 6,9 procenta. 

Rok 2013 v Česku

Co vázne v Česku, přiznal ředitel Pěkný. „Lepší by mohly být fleetové prodeje. Na to se zaměříme.“

V první polovině roku pak Kia chystá následující premiéry: v březnu nový třídveřový hatchback pro_cee´d, v květnu nové rodinné MPV Carens a v červnu cee´d GT a pro_cee´d GT.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků