Kepler Motion Supercar: zrození velkého hráče?

Zcela neznámá značka Kepler Motors hodlá vyrábět superauto jménem Motion Supercar. Nevíme, zda to vyjde, ale vůz nevypadá vůbec špatně.

Jsme přirozeně skeptičtí ke všemu novému, zvláště pokud se nějaká nová firma hodlá pustit do stavby sportovních automobilů. Pravda, takové Koenigseggy nebo Pagani nakonec prorazily, ale naprostá většina podobných pokusů končí v propadlišti dějin. Zvláště nyní, kdy jsou časy tíživé, se zdá být každý nový projekt čirým bláznovstvím. Přesto si i společnost Kepler Motors zaslouží dostat šanci, proto vězte: tuto firmu založil Russ Wicks (překonavatel světových rychlostních rekordů) a svůj projekt představil na autosalonu v Dubaji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak se zdá, Kepler Motors by jakousi naději na prosperitu mohla mít. Její vůz s prozaickým názvem Motion Supercar totiž disponuje všemi technickými vymoženostmi třetího tisíciletí včetně prostorového rámu vyrobeného spolu s povrchovými díly karosérie z uhlíkových kompozitů, aktivního řízení pérování a aerodynamiky nebo sedmistupňové převodovky se sekvenčním řazením. O pohon se stará hybridní soustava s označením Dual Powertrain Technology (DPT) v následující konfiguraci. Zadní kola jsou poháněna novým šestiválcem Ford 3,5 l V6 z generace EcoBoost, jenž díky dvojitému přeplňování dává 550 koní (403 kW), kola přední pak žene elektromotor naladěný na 250 koní (183 kW), Motion Supercar tak disponuje kombinovaným výkonem plných 800 koní (586 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Tak nějak tomuto projektu držíme palce, takže vás budeme informovat o všem, co se kolem něj šustne. Kepler Motors hodlá ručně vyrobit omezenou sérii 50 vozů, které budou na trhu k mání na začátku příštího roku. Výrobce slibuje, že jeho stroj zrychlí z klidu na 96 km/h za 2,5 s a dosáhne rychlosti přes 320 km/h. Má být lehký, silný, vyvážený a hospodárný, o spolehlivé zpomalení se postará sada keramicko uhlíkových brzdových kotoučů Continuous Carbon Ceramic (C3) AeroRotor značky StopTech. Špatně to rozhodně nezní...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Kepler Motion Supercar
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků