Keating TKR: nejrychlejší auto světa?

Ať se nám to líbí nebo ne, superlativy nás lákají. Proto zde pro vás možná máme nejrychlejší vůz současnosti.

O malé britské firmičce Keating jsme zachytili první informace v červnu loňského roku, kdy se objevily zprávy o jejich dvou supersportovních modelech SKR a TKR. A již tehdy představitelé společnosti Keating slibovali, že model TKR zlomí pozemní rychlostní rekord pro sportovní vozy, který dosud drží Shelby Aero TT.

A jak se zdá, firma Keating k tomuto smělému cíli již vykročila. Při britské slavnosti MPH Auto Show totiž 5. litopadu na londýnském výstavišti Earls Court vlastenec Tony Keating oznámil, že během testů na kalifornských solných pláních jeho vůz dosáhl při neoficiálním měření rychlosti 260,1 mph, tedy bezmála 420 km/h, a to údajně při jízdách v obou směrech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kdyby to byla pravda, pokořil by tento vůz o tři míle současného premianta, pokud se však Keating hodlá zapsat do Guinnessovy knihy rekordů, bude muset svůj pokus zopakovat před zraky oficiálních porotců.

Potenciál k tomu nesporně má: je jím sedmilitrový osmiválec s výkonem 1 800 koní. Model TKR podobně jako jeho slabší sourozenec SKR vychází z téhož základu, kterým je ocelový (za příplatek kompozitní) prostorový rám doplněný robustním osmiválcem z dílen General Motors. Povrchové díly karosérie mohou být zhotoveny z laminátu, nebo uhlíkových kompozitů, co se však převodového ústrojí týče, nemá budoucí majitel na výběr. K dispozici je totiž výhradně pětistupňová převodovka Porsche, jež přenáší výkon jednoduše jen na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud vás tyto stručné údaje oslovily, pak vězte, že si budete moci zvolit z šesti či sedmilitrového provedení osmiválce General Motors, jež mohou být plněny atmosféricky, nebo přeplňovány turbodmychadlem či kompresorem. Společnost Keating přijímá ojednávky, výroba omezených sérií by se měla rozběhnout ještě na sklonku tohoto kalendářního roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Keating TKR
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků