Když v autě křičíte, riziko nehody 10x vzroste. Ještě horší je vytáčení čísla

Americký institut Virginia Tech Transportation zveřejnil výsledky své studie, ve které zkoumal co nejvíce řidiče za volantem rozptyluje.
Když v autě křičíte, riziko nehody 10x vzroste. Ještě horší je vytáčení čísla

Je hodně věcí, které řidiče v autě při ovládání vozu rozptylují. Některé jsou nebezpečné více, jiné méně.

Americký institut Virginia Tech Transportation ve své poslední studii kvantifikoval, během kterých lidských činností vzniká největší riziko havárie.

Asi není příliš překvapivé, že vytáčení čísla na mobilu je právě tím, čeho bychom se při řízení měli nejvíce vyvarovat. Při této činnosti se riziko havárie zvyšuje hned dvanáctkrát. Jenže i takový vztek a křik při řízení je jen o trochu méně nebezpečný. Pravděpodobnost vzniku nehody je tehdy desetkrát zvýšená, stejně jako když za volantem něco čteme nebo píšeme.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Častokrát se snažíme během jízdy dosáhnout  na nějaký předmět, který leží na poněkud vzdáleném místě v autě. Nedělejte to, bouračka je v takovém okamžiku devětkrát pravděpodobnější. Sedmkrát se riziko zvýší při pozorování objektů vně vozidla (silnice a provoz před vámi se samozřejmě nepočítá- pozn. aut.) a šestkrát při psaní sms na mobilu.

Pěkrát vyšší nebezpečí znamená ovládání navigace. Jídlo, pití, telefonování a ovládání rádia zhoršují riziko dvojnásobnou měrou.

U mladých řidičů do dvaceti let se navíc v porovnání s jejich zkušenějšími kolegy riziko při podobných činnostech ještě několikrát navyšuje.

SUV | Bezpečnost | Video | Volvo

Bezpečnost Volva nezná mezí. Aktuálně se pracuje na detekci klokanů

"I když řidiči ví, že by se takto rozptylovat neměli, přesto podle mezinárodního průzkumu provedeného nizozemskou výzkumnou institucí SWOV kolem 35 procent řidičů čte za jízdy došlé zprávy v mobilu a 30 procent je dokonce posílá," upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Během tohoto průzkumu se také zjistilo, že přibližně 30-50 procent času věnují šoféři aktivitám, které nesouvisejí s bezpečným řízením. Nejčastěji (ve 14,6 procentech z doby řízení) je rozptyluje hovor se spolucestujícími, následuje manipulace s mobilem (6,4 procenta), jídlo (1,9 %), osobní hygiena a úprava zevnějšku (1,7%) a pití nealko nápojů (1,2 %). 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků