Když v autě křičíte, riziko nehody 10x vzroste. Ještě horší je vytáčení čísla

Americký institut Virginia Tech Transportation zveřejnil výsledky své studie, ve které zkoumal co nejvíce řidiče za volantem rozptyluje.

Je hodně věcí, které řidiče v autě při ovládání vozu rozptylují. Některé jsou nebezpečné více, jiné méně.

Americký institut Virginia Tech Transportation ve své poslední studii kvantifikoval, během kterých lidských činností vzniká největší riziko havárie.

Asi není příliš překvapivé, že vytáčení čísla na mobilu je právě tím, čeho bychom se při řízení měli nejvíce vyvarovat. Při této činnosti se riziko havárie zvyšuje hned dvanáctkrát. Jenže i takový vztek a křik při řízení je jen o trochu méně nebezpečný. Pravděpodobnost vzniku nehody je tehdy desetkrát zvýšená, stejně jako když za volantem něco čteme nebo píšeme.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Které radary v Praze nejvíc vynášejí? A jak to souvisí s počtem nehod?

Častokrát se snažíme během jízdy dosáhnout  na nějaký předmět, který leží na poněkud vzdáleném místě v autě. Nedělejte to, bouračka je v takovém okamžiku devětkrát pravděpodobnější. Sedmkrát se riziko zvýší při pozorování objektů vně vozidla (silnice a provoz před vámi se samozřejmě nepočítá- pozn. aut.) a šestkrát při psaní sms na mobilu.

Pěkrát vyšší nebezpečí znamená ovládání navigace. Jídlo, pití, telefonování a ovládání rádia zhoršují riziko dvojnásobnou měrou.

U mladých řidičů do dvaceti let se navíc v porovnání s jejich zkušenějšími kolegy riziko při podobných činnostech ještě několikrát navyšuje.

Video | SUV | Bezpečnost | Volvo

Bezpečnost Volva nezná mezí. Aktuálně se pracuje na detekci klokanů

"I když řidiči ví, že by se takto rozptylovat neměli, přesto podle mezinárodního průzkumu provedeného nizozemskou výzkumnou institucí SWOV kolem 35 procent řidičů čte za jízdy došlé zprávy v mobilu a 30 procent je dokonce posílá," upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Během tohoto průzkumu se také zjistilo, že přibližně 30-50 procent času věnují šoféři aktivitám, které nesouvisejí s bezpečným řízením. Nejčastěji (ve 14,6 procentech z doby řízení) je rozptyluje hovor se spolucestujícími, následuje manipulace s mobilem (6,4 procenta), jídlo (1,9 %), osobní hygiena a úprava zevnějšku (1,7%) a pití nealko nápojů (1,2 %). 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků