Když se z náklaďáku stane plachetnice...

Ruku na srdce, kolik z nás, motoristů, věnuje pozornost značkám upozorňujícím na boční vítr? Tahle značka je takřka exotická a v autě si jí všimnou nejspíše jen děti, které chtějí po otci vysvětlit, co znamená ten pruhovaný rukáv...

Boční vítr však dokáže řidičům velmi znepříjemnit život, ať už vychyluje ze stopy lehká osobní auta, nebo se opírá do plachet kamionů. Extrémní potíže vysokého kamionu, které jen zázrakem neskončily nehodou, zachytila posádka auta na španělské dálnici.

Vítr, ostatně jako další živly, dovede být dobrým sluhou, ale také špatným pánem, neboť, jak se píše v jednom populárním pojednání o aerodynamice – je dobré vědět, že krychle vzduchu o hraně deseti metrů váží 1,2 tuny. A teprve s touto znalostí, se síla hurikánu chápe správně…

Na videu je také názorně vidět, že těžce zkoušený náklaďák je evidentně prázdný, zatímco druhý kamion, který se chystal k předjetí (a jeho řidič si to včas rozmyslel), veze náklad, takže návěs náporům větru odolává.

Je však třeba říci, že kdyby poryv větru podobně vychýlil plný návěs, souprava by zcela jistě už skončila na boku.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků