Kdy začne Čína vyrábět konkurenceschopná auta? Během 10 let

Podle Sanford C. Bernstein & Co. čínští výrobci do deseti let doženou konkurenci a začnou nabízet auta stejně kvalitní jako nejlepší světové automobilky.

„Výrobci jako General Motors, Volkswagen, Toyota zatím věnují více prostředků na výzkum, rozvoj, mají náskok v oblasti technologií,“ řekl Max Warburton, analytik společnosti Bernstein.

„Ovšem Číňané dnes mají vůli a peníze na to, aby ostatní dohnali, aby se jejich vozy staly světovými,“ dodal. 

Přitom dnes je stále situace odlišná. Číňané ztrácejí pozice na domácím hřišti, nestačí na zahraniční výrobce, kteří u nich ve svých závodech zvyšují produkci a uvádějí na čínský trh levné modely.

Číňané dnes utrácejí méně než dvě procenta příjmů na výzkum a vývoj podle Čínské asociace automobilových výrobců.

Warburton ve své studii tvrdí, že největší šanci se nejrychleji prosadit ze skupiny více než sta čínských výrobců má SAIC Motor. Čerpá totiž „obrovské množství“ poznatků od svého partnera General Motors a má mnohem více zkušených inženýrů než ostatní. 

Překvapuje i menší, nezávislá čínská společnost Geely. V lednu letošního roku prodala 63 532 vozů.  

Klepněte pro větší obrázek
Geely EC7.
 
 

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků