Kdy se stane člověk u nás dobrým řidičem? V devětadvaceti letech

Pojišťovny stojí a padají s odhadem rizika. Jestli si něco hlídají, tak nakolik se jim vyplatí někoho pojistit. Proto lze zřejmě brát následující zprávu, kterou vydala ČSOB Pojišťovna, vážně.

Typického „bourače“ tuzemských silnic charakterizuje takto: „Mladý osmnácti až dvacetiletý kluk s čerstvým řidičským průkazem a v autě, jehož výkon motoru a akceleraci není při své nezkušenosti ještě schopný zvládnout.“

A v jakém věku se z řidiče v České republice stává motorista, který je schopen nebezpečným situacím na silnicích spíše předcházet, než je vytvářet? Z dlouhodobých statistik ČSOB Pojišťovny jasně vyplývá, že tím přelomovým je devětadvacátý rok věku.

„Na řidiče ve věku 18 až 20 let u nás připadne deset nehod na sto pojištěných vozidel. Pak už má tento poměr s narůstajícím věkem řidiče pozitivní vývoj. Hraniční je podle našich statistik věk 29 let. Od něj už je poměr tři nehody na sto pojištěných vozidel. Pravděpodobnost toho, že řidič od tohoto věku způsobí nehodu, je tak více než třikrát nižší, než u nezkušených řidičů čerstvě po autoškole a s malými zkušenostmi,“ uvedl Jaroslav Král, ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny.

A dodal: „Kvalita řidiče je pro nás důležitá, protože nebourá auto, ale právě jeho řidič. Při výpočtu ceny hledíme více na škodní historii řidiče, jeho věk, místo bydliště. Samotné auto pro nás hraje až sekundární roli, kdy nás zajímá především jeho výkon.“
 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků