Kdy se stane člověk u nás dobrým řidičem? V devětadvaceti letech

Pojišťovny stojí a padají s odhadem rizika. Jestli si něco hlídají, tak nakolik se jim vyplatí někoho pojistit. Proto lze zřejmě brát následující zprávu, kterou vydala ČSOB Pojišťovna, vážně.

Typického „bourače“ tuzemských silnic charakterizuje takto: „Mladý osmnácti až dvacetiletý kluk s čerstvým řidičským průkazem a v autě, jehož výkon motoru a akceleraci není při své nezkušenosti ještě schopný zvládnout.“

A v jakém věku se z řidiče v České republice stává motorista, který je schopen nebezpečným situacím na silnicích spíše předcházet, než je vytvářet? Z dlouhodobých statistik ČSOB Pojišťovny jasně vyplývá, že tím přelomovým je devětadvacátý rok věku.

„Na řidiče ve věku 18 až 20 let u nás připadne deset nehod na sto pojištěných vozidel. Pak už má tento poměr s narůstajícím věkem řidiče pozitivní vývoj. Hraniční je podle našich statistik věk 29 let. Od něj už je poměr tři nehody na sto pojištěných vozidel. Pravděpodobnost toho, že řidič od tohoto věku způsobí nehodu, je tak více než třikrát nižší, než u nezkušených řidičů čerstvě po autoškole a s malými zkušenostmi,“ uvedl Jaroslav Král, ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny.

A dodal: „Kvalita řidiče je pro nás důležitá, protože nebourá auto, ale právě jeho řidič. Při výpočtu ceny hledíme více na škodní historii řidiče, jeho věk, místo bydliště. Samotné auto pro nás hraje až sekundární roli, kdy nás zajímá především jeho výkon.“
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků