Kdo ztratí a kdo získá v Evropě v roce 2012?

Kdo letos v Evropě utrpí? Seznam je dlouhý. V podstatě lze říci, že každý, kdo není spojený s německým průmyslem. Každý, kdo neexportuje za hranice Evropy.

Mnohé evropské automobilky hrají obrazně řečeno jen na malém hřišti. Jsou to jen regionální hráči. Podnikají na starém kontinentu, kde mohou oslovit jen omezený počet zákazníků. Přitom prodeje v západní Evropě stále klesají a ani pro letošek není vyhlídka na zlepšení. Právě naopak.

Utrpí tedy ten, kdo není globální hráč. Kdo si nebude moci dovolit kompenzovat svoje ztráty z prodejů v Evropě třeba na rostoucím čínském trhu.

PSA/Peugeot Citroën v ohrožení?

Mezi takové patří Fiat a Renault. Ani italský ani francouzský výrobce neexportují nijak silně z Evropy, takže oni budou zcela jistě těžce postiženi jako jedni z prvních při jakémkoli zhoupnutí na evropském trhu. Jejich výhodou je ale to, že s účetní bilancí jim v takovém případě může pomoci Chrysler (Fiatu) a Nissan (Renaultu).

To PSA/Peugeot Citroën takhle silného a výdělečného aliančního partnera, o něhož by se popřípadě mohl opřít, nemá. Tento francouzský hráč proto nejvíce závisí na prodejích v Evropě.

A asi se mu již teď nedýchá lehce. Naznačilo to listopadové oznámení PSA, že ruší 6600 míst. A pokud se Evropa rychle nevzpamatuje ze svých současných problémů spjatých s dluhovou krizí, další podobné oznámení zřejmě bude následovat.

Mezi vítěze budou naopak patřit němečtí obři – Volkswagen, Daimler a BMW. Ti budou i v roce 2012 těžit z oživení ekonomiky v USA a růstu Číny, z toho, že exportují nejvíce automobilů.  

Nejhůře na tom bude Španělsko

Společnosti, které sledují pohyby na trzích, již oznámily svoje předpovědi. Podle nich prodeje nových aut v Evropě na pěti největších trzích klesnou. Nejméně utrpí podle Morgan Stanley Německo, zde bude pokles jen čtyřprocentní, u britského trhu pětiprocentní, prodeje ve Francii a Itálii se sníží o 7 %.

Nejhůře na tom bude Španělsko, které prý spadne o dalších 10 %. A to se již v roce 2011 trh s novými auty na Pyrenejském poloostrově propadl o více než 20 %.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků