Kdo získá titul World Car of the Year? Ve hře je opět VW Golf

Anketa hledající světové auto roku jde do finále. Už na autosalonu v New Yorku proběhne slavnostní vyhlášení, které určí konečné pořadí v kategoriích Car of the Year, Performance Car of the Year, Green Car of the Year a Card Design of the Year.

Nejatraktivnější kategorie Car of the Year měla na začátku 42 možných kandidátů. Tento počet byl postupně redukován, až aktuálně zbyli poslední čtyři adepti. Konkrétně jde o Mercedes-Benz třídy A, Porsche Boxster/Cayman, Toyotu GT86/Subaru BRZ a nechybí ani Volkswagen Golf sedmé generace, který už na svém kontě nejeden významný úspěch má.

Volkswagen | První svezení | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 1,4 TSI – kouzlo se nevytrácí. Nikdy nebylo

O titul Performance Car of the Year si to rozdá Ferrari F12 Berlinetta, Porsche Boxster/Cayman a opět dvojčata Toyota GT86/Subaru BRZ. Nejzelenější auto vzejde z trojice Renault Zoe, Tesla Model S a Volvo V60 plug-in hybrid, u nejkrásnějších má porota na výběr Aston Martin Vanquish, Jaguar F-Type nebo Mazda 6.

Video | Volkswagen | Byznys | Názory | Volkswagen Golf

Auto roku 2013 (COTY): vítězem je Volkswagen Golf

Náš názor na vítěze je celkem jasný. Titul Car of the Year i Performance Car of the Year si zaslouží jednoznačně Toyota GT86, protože tohle auto konečně po dlouhé době představuje relativně dostupný vůz, který si na nic nehraje a který je určen především pro řidiče. Green Car of the Year má u nás jako hlavního favorita hybridní Volvo V60, protože jde o velmi povedenou a bez problémů použitelnou koncepci. No a konečně kdo je nejhezčí? Jaguar F-Type, protože jeho design je prostě dokonalý.  

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků