Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

Svaz dovozců automobilů má ve výčtu letos 54 značek, u nichž bylo v lednu zapsáno 12 062 registrací (celkem 12 071, ale devět spadá na rubriku „jiné značky“). Nejvíc zátek bouchalo u Škody (3655 ks), na druhém místě připíjel VW (1279), třetí místo si držel Hyundai (1128).

První trojice si držela nezměněné pořadí jako v lednu 2012.Čtvrtý byl již s odstupem téměř o polovinu Citroën (651), pátý Renault (643) – vloni 4.

Dřívější lídr tabulek Ford je šestý (539), na sedmém místě je Kia (425), osmý Peugeot (420), devátá Dacia (305) a desátou příčku (vloni osmá) získala Toyota (293).

Zajímavé je i srovnání, o kolik méně, či více registrací měly značky z první letošní lednové desítky ve srovnání s lednem 2012. V některých případech jde o stovky aut.

Škoda si pohoršila o 607 aut, kdy se projevila přehnaně vysoká zaváděcí cena Rapidu a také možná čekání na novou generaci Octavie. Volkswagen si připočítal o 145 vozů navíc, Hyundai o 144, Citroën poskočil o neuvěřitelných 316 vozů (což ho posunulo z loňského lednového 10. místa na letošní čtvrté), především kvůli akci s odpočtem 21 procent rovnajících se nové sazbě DPH.

Renault si pohoršil s lednem 2012 o 203 aut, Ford o 158 kusů. I jinak úspěšná Kia odpočítala 84 vozů do minusu, Peugeot je v minusu o 161 vůz, Dacia se propadla o 31 kusů a Toyota o minus 72.

Mimo nejlepší lednovou desítku měli nejvyšší nárůsty v kusech například u Fiatu (+58), Mazdy (+108), Seatu (+98).

Naopak si vlasy rvali u BMW (proti lednu 2012 minus 136), Chevroletu (-59), Nissanu (minus 70) a Suzuki (-66). Radost nevládla ani v Mitsubishi, kde minus 44 vozy znamená propad o 44 procent…

Celkově bylo za letošní leden zaregistrováno v České republice o 850, respektive 841 méně automobilů, což je v průměru o 15,5 vozu na značku.

Věřit, nevěřit?

Statistika registrací osobních vozů Svazu dovozců automobilů (SDA) na českém trhu není stoprocentně důvěryhodná. Nevypovídá totiž přesně o tom, kolik vozů se doopravdy prodalo domácím zákazníkům a kolik jich zamířilo k zahraničním klientům. Přesto může sloužit jako dobré vodítko.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků