Litrový EcoBoost z dílny automobilky Ford si získal oblibu nejen u poroty ankety Engine of the Year, ale také u zákazníků. Podle aktuální tiskové zprávy je tento tříválec velmi populární především na českém trhu. Každý druhý zde prodaný Ford Focus má pod kapotou právě přeplňovaný tříválec. U modelu B-Max tvoří tato motorizace dokonce 75 % českých prodejů.
Celkově bylo během prvního pololetí v Evropě prodáno zhruba 120 000 automobilů osazených motorem 1.0 EcoBoost, což je o patnáct procent více než v prvním pololetí minulého roku. U modelu B-Max tvoří podíl tříválce u evropských prodejů 47 %. V případě Focusu to je 33 % a u Fiesty 30 %.
V Nizozemsku volí 38 % všech zákazníků automobilky Ford právě malý EcoBoost, v Dánsku dosáhl podíl litrového tříválce na 35 % a ve Švýcarsku na 32 %. Aktuálně nabízí automobilka tento motor v 72 zemích. Kromě zmíněných modelů lze přeplňovaný tříválec pořídit také v kombinaci s modely EcoSport, C-Max, Grand C-Max, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect a Transit Courerier. Později dorazí ještě pod kapotu nového Mondea.
Pětinu všech nových vozů Ford prodaných v Evropě pohání motor 1.0 EcoBoost
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost