Každé čtvrté auto se vyrobí v Číně

V roce 2011 se vyrobilo v Číně více aut než v USA a Japonsku dohromady. Česko je 16. největším výrobcem aut na světě.

Celkem se za rok 2011 vyrobilo na celém světě 80,1 miliónů aut – všech typů. Po dramatickém propadu v roce 2009 (61,8 mil. auto) vlivem ekonomické krize se podařilo v posledních dvou letech obnovit automobilový průmysl. V roce 2011 se vyrobilo opět o něco více aut než v roce 2010, což je o 3,2 % více než v roce 2010.

Nejvíce vzrostla výroba všech aut (i užitkových) v Rakousku – o 45 %, Rusku – o 41 %, Ukrajině – o 25 %, Portugalsku – o 21 %, a Indonésii – o 19 %. Produkce v Česku stoupla o 11,5 %. Česko je dokonce 14. největším výrobcem osobní aut na světě.

Klepněte pro větší obrázek
V Číně se v současné době vyrobí každé čtvrté auto.

Nejvíce aut se s velkým náskokem vyrobilo v Číně (více než 18 mil. aut). Asie je v současné době hlavním výrobcem aut na světě, když se zde vyrobí 41 % všech aut. V Evropě potom 21 %.

Auta se vyrábí v 39 zemích světa

V roce 2011 se vyráběla auta celkem v 39 zemích světa. Více než jeden milión aut se vyrobilo v 17 zemích světa. Tyto země máme uvedeny v přiložené tabulce. V 11 zemích se však vyrobilo méně než 200 tisíc aut (Maďarsko, Portugalsko, Švédsko, Uzbekistán, Slovinsko, Rakousko, Ukrajina, Egypt, Nizozemí, Srbsko a Finsko). Ze zemí na předních místech oproti roku 2010 nejvíce klesla výroba aut v Japonsku, a to vlivem ničivé tsunami.

Když luxus, tak italské nebo německé auto

Výrobcům luxusních aut se dlouhodobě daří. Celosvětově skvělé renomé mají především italská auta (Ferrari, Lamborghini, Maserati) a německá auta (Porsche, Mercedes, BMW či Audi). Automobilový průmysl je tahounem domácí ekonomiky. Nejúspěšnější a nejrespektovanější automobilky dělají velmi dobrou reklamu své zemi. Usnadňují pozici na světových trzích i ostatním tuzemským výrobcům. Pro image domácí ekonomiky jsou nejúspěšnější automobilky velmi důležité.

Největší automobilky jsou Toyota, GM a Volkswagen

V roce 2010 vyrobila nejvíce aut opětovně japonská Toyota (8,56 mil. aut). Dalšími největšími automobilovými výrobci za rok 2010 jsou General Motors 8,48 mil. aut, Volkswagen 7,34 mil. aut, Hyundai 5,76 mil aut, Ford 4,99 mil. aut, Nissan 3,98 mil. aut, Honda 3,64 mil. aut, PSA (Peugeot Citroen) 3,61, Suzuki 2,89 mil. aut a Renault 2,72 mil. aut.

BMW má nejlepší hodnocení

Renomovaný ekonomický magazín Fortune každoročně vydává žebříček společností s nejlepší pověstí „World´s Most Admired Companies“. Uspět v tomto hodnocení je přitom náročné. Hodnotí se devět atributů obdivu (inovace, management, využití podnikových aktiv, sociální zodpovědnost, řízení kvality, finanční zdraví, dlouhodobé investice, kvalita výrobků a služeb, globální konkurenceschopnost).

BMW má za rok 2012 nejlepší hodnocení ze všech automobilek. V celosvětové konkurenci je na 14. místě. V první padesátce najdeme ještě tyto automobilky: Toyota (33. místo), Volkswagen (35. místo), Daimler (44. místo) a Honda (50. místo). 

Zdroj: FinExpert.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků