Kawasaki ZZR1400: nejsilnější sériová motorka světa v akci (jízdní dojmy)

Kawasaki ZZR1400: nejsilnější sériová motorka světa v akci (jízdní dojmy)

Kapitoly článku:


Kawasaki ZZR1400

Osobitý styl dělá ze ZZR nezaměnitelný kousek. Maska se čtyřmi světlomety, mohutná konstrukce a hmota nasunutá na přední kolo evokuje geparda číhajícího na svou oběť. Dostatek prostoru za řídítky, velké a měkké sedlo vyhovuje jezdcům všech velikostí. Dva analogové ukazatele a LCD display mezi nimi poskytují dostatek informací řidiči za každého počasí i v jakékoliv rychlosti.

De facto každému, kdo tento stroj uvidí na živo, proběhne hlavou hned několik myšlenek a emocí. Na první pohled je jasné, že nevidí žádné ořezávátko, ale každým coulem silný stroj. Technická data mluví jasně: tohle je nejsilnější sériovka světa. Pod kapotou se ukrývá skvostný kapalinou chlazený, čtyřtaktní čtyřválec o objemu 1 352 ccm. S přímým vstřikováním a čtyřmi ventily na válec disponuje agregát výkonem 147 kW (200 k) v 9 500 ot/min. a maximální kroutící moment je 154 Nm při 7 500 ot/min. Suchá hmotnost ZZR1400 je 215 kg.

Hned po nasednutí je jasné, že nejde o tak radikální závodní stroj, jakým je bezesporu ZX-10R. ZZR1400 má i cestovní ambice. Zvuk vyváděný z dvou koncovek výfuku dává tušit velký objem motoru. Tah od nízkých otáček je díky velkému výkonu v nižších otáčkách ohromující na jakýkoliv zařazený rychlostní stupeň. Motocykl neměl tendenci se jako litrová Ninja zvedat stále na zadní především díky delšímu rozvoru a vyšší hmotnosti. Po otočení plynové rukojeti jste byli místo jízdy po zadním nemilosrdně katapultování dopředu. Připadáte si jako pilot stíhacího letounu F18.

V provozu bych asi těžko hledal situaci, kde by byla velká Ninja rychlejší než ZZR1400. Podstatně vyšší výkon hypertoureru v nižších otáčkách s přehledem dorovnává nižší hmotnost a ostřejší reakce supersportu. Na okruhu by Ninja měla asi určitě navrch, to je ale jiná kapitola.

Na běžné české silnici byla "čtrnáctka" mnohem příjemnější společnicí než supersportovní ZX-10R. Příčinou bych nehledal ani tak v zátahu motoru či maximální rychlosti, ale v detailech komfortu, ke kterým patří nepatrně měkčí podvozek, delší rozvor, pohodlnější pozice za řídítky, lépe tvarované přední plexisklo a citlivěji dávkovatelné brzdy. Body k dobru získáva ZZR1400 také za praktičtější zpětná zrcátka, která nevibrují a je v nich dobře vidět, co se děje za vašimi zády.

Neuvěřitelná ovladatelnost a stabilita i při vysokých rychlostech z vás udělá krále silnic. Za zmínku jistě také stojí multifunkční palubní počítač, který má mimo počítadla celkové vzdálenosti (ODO) a dvou kratších tratí (Trip A/B), má i ukazatel elektrického napětí, aktuální spotřebu a průměrnou spotřebu. Jen tak pro zajímavost, ZZR1400 měla po odježděných 560 km průměrnou spotřebu 7,2 l na 100 km, a to ji nikdo z kolegů novinářů nešetřil.

  

 
Kawasaki ZZR1400, jak jsem psal dříve, je to Bugatti Veyron na dvou kolech.

Slovo závěrem a kompletní fotogalerie

Mě osobně ZZR1400 přinesla mnohem více pozitivních emocí, můj menší kolega se zase rozplýval nad dvojicí zelených supersportů Ninja: ZX-6R a ZX-10R. Kawasaki má pro letošní sezónu připravenou celou řadu kvalitních strojů, stačí si jen vybrat...

ER-6n

ER-6f

 

Z750S

 

ZX-6R Ninja

ZX-10R a ZZR1400

Mix-pitlane na dvorku hotelu Atawa

 

 

Kawasaki W650

 

Hrad Rabí

Doporučujeme

Články odjinud