Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi při prezentaci skeletu budoucí limuzíny A8 tvrdí, že se podařilo zvýšit torzní tuhost v porovnání s dosavadním modelem o celou čtvrtinu.

Audi začíná s postupným odtajňování své nové vlajkové lodi - modelu A8. Zatím zveřejnilo informace o struktuře skeletu karoserie.

Hliníkové komponenty mají převahu - je jich ve skeletu umístěno 58 procent. Nicméně, velmi zajímavým konstrukčním detailem je například zadní stěna, která je zhotovena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Je to největší díl skeletu prostoru pro cestující a na torzní tuhosti celého vozu se podílí 33 procenty.

Tajné | Luxusní auta | Premiéry | Audi

Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Hlavní části ochranné klece jsou pak z vysokopevnostní oceli. Tedy jde o například boční prahy, střešní B sloupky a střední část rámu střechy.

Čtvrtým materiálem je hořčík, z něhož je výztuha mezi věžemi pro uložení tlumících a pružících vzpěr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě nových materiálů Audi pro novou A8 připravilo také nové metody spojování. Například jde o takzvané lemování v prostoru předních a zadních dveřích. Je to čistě mechanická záležitost, kdy se takzvaně za studena spojuje hliníkový rám boční stěny s ocelovými plechy nejvyššího stupně pevnosti v oblastech B sloupků, rámu střechy a prahů. Toto řešení není samoúčelné. Díky němu bylo možno vytvořit až o 36 milimetrů větší otvory pro boční dveře a budoucí cestující v tomto voze budou mít usnadněné nastupování a vystupování. Také se zvětšilo zorné pole řidiče v oblasti sloupků čelního skla.

Hlavním přínosem je ale zvýšení torzní tuhosti. Ta se v porovnání s dosavadní generací zvýšila o čtvrtinu.

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků