Karosárna Karmann zastaví výrobu, možná na vždy

Německá karosárna Karmann zřejmě končí, nemá totiž zakázky. Tato firma se proslavila hlavně svými kabriolety na bázi VW Brouk či sportovním vozem Karmann Ghia, ale nyní zabředla do platební neschopnosti. Zástupci továrny oznámili, že se tak stalo pod tlakem odborů, neboť v současné situaci nemohou zaměstnancům zaručit sociální zázemí podle kolektivních smluv. Jen za loňský rok se firmě podařilo prohospodařit hodně přes miliardu euro. Karmann zároveň přednesl svůj plán na bankrot, k němuž by mělo dojít v půli tohoto roku, ten však disponuje financemi pro vyplacení odstupného pro necelou polovinu ze stávajících 4 500 zaměstnanců. Cílem vedoucích pracovníků bylo v tomto plánu připravit restrukturalizaci továrny, která by mohla skrze správce konkurzní podstaty najít nového majitele a zachovat co nejvíce pracovních míst.

V posledních letech se Karmann soustředí na vývoj speciálních systémů kládacích střech pro otevřené automobily a montáž celých vozů pro velké automobilky. Poslední vůz Audi A4 Cabrio opustil brány Karmannu koncem letošního února, v půli května doběhne kontrakt na stavbu Mercedesů CLK Cabrio a výrobní linky bez náhrady osiří. Doba nepřeje malosériovým dodavatelským firmám, jejichž práci povětšinou přejímají samotné automobilky, a to nemluvíme o hospodářské krizi, která na tyto exkluzivní vozy doléhá obzvláště tíživě. Na kahánku tak mají Heuliez, Bertone nebo Pininfarina. Jedním z mála podniků, které získávají zakázky, je rakouský Magna Steyr, jemuž se nedávno podařilo přetáhnout i výrobu vozů Porsche Boxster s finské tovýrny Valmet... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
VW Brouk / Audi A4 Cabriolet / Mercedes - Benz CLK Cabriolet
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků