Karmann zkrachoval. Nyní ale svitla nová naděje

Německý malosériový výrobce Karmann měl uzavřít ještě tento měsíc brány své továrny, neboť na sebe vyhlásil bankrot. I přesto, že jde o smutnou událost, nebyla pro nás takovým překvapením, o problémech firmy jsme vás informovali již v dubnu.

Tento týden jsme se však dozvěděli, že domluvil kontrakt ve výši 14 milionů dolarů s Volkswagenem, jenž se údajně týká elektromobilů, které má koncern VW Group v úmyslu během následujících let vyrábět.

Jedná se svým způsobem o pomoc v pravou chvíli. Podle deníku Neue Osnabruecker Zeitung totiž použije Karmann část těchto peněz na vlastní restrukturalizaci a vytvoření 1 600 pracovních míst. Ačkoli tento obchod nebyl zatím potvrzen, Karmann dosud spolupracoval s energetickou společností EWE, jež zároveň spolupracuje s Volkswagenem na stavbě jeho konceptů řady TwinDrive, takže by tato kooperace měla mít smysluplný základ. Karmann navíc před časem představil vlastní elektromobil s označením E3, který měl ještě před bankrotem začít vyrábět pro jistou evropskou společnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
VW Brouk, Audi A4 Cabrio a Mercedes-Benz CLK Cabrio - vše od Karmannu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků