Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Tři týdny před zahájením autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem pustila Toyota konečně do světa obrázek, který ukazuje podobu očekávaného konceptu Yaris Hybrid-R. Zatím jsme na toto téma viděli jedno oficiální oznámení a jednu ilustraci zachycující přední část auta.

Klepněte pro větší obrázek
Jako základ posloužil třídveřový Yaris

Toyota Yaris Hybrid-R má pod kapotou přeplňovaný zážehový motor 1,6 l Global Race Engine, kterému sekunduje dvojice elektromotorů roztáčející zadní kola. Správně, tenhle hybridní „hot-hatch“ je čtyřkolka.

Podrobnosti o hnací soustavě zatím neznáme, ale víme, že Toyota si pro koncept půjčila některé úsporné nápady ze závodního speciálu TS030. Například energii rekuperovanou při brzdění ukládá do kondenzátoru, což je u silničních aut krajně neobvyklé řešení. V sériové výrobě ho zatím uplatnila pouze Mazda pod obchodním označením i-ELOOP.

Sériový Yaris Hybrid-R bohužel jen tak neuvidíme. Smyslem konceptu je podle Toyoty „ukázat možnosti budoucího vývoje hybridního pohonu, které by mohly vést k lepší dynamice a řidičskému zážitku“. Samotný hnací řetězec by se ale ve výrově objevit mohl.

Zobrazit tiskovou zprávu
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků