Kanaďané budou jezdit na vodík

Kanadská pobočka automobilky Hyundai dnes oznámila, že bude jako první v zemi poskytovat zájemcům vozy s vodíkovými palivovými články. Hyundai Tucson Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), bude pro Kanaďany k dispozici na tříletý leasing od počátku 2015, nejdříve v oblasti Vancouveru. Hyundai tak učinil další důležitý krok v zavádění pokročilých technologií v provozu automobilů s nulovými emisemi.

„Věříme, že Hyundai již překročil bod zvratu ve vývoji technologií palivových článků a že je připraven stát se opravdovým průkopníkem automobilů s nulovými emisemi," řekl Don Romano, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Auto Kanada Corp a dodal: „Tradiční problém zavádění této technologie připomíná věčno otázku o slepici a vejci. Automobilky totiž nechtějí uvádět na trh vozidla s palivovými články, aniž by byla zřízená odpovídající infrastruktura a tu zase nemá potřebu nikdo rozvíjet, když není dostatek zákazníků. Je ale čas jít dál a přestat jen mluvit o příležitosti. Hyundai byl první, kdo spustil sériovou výrobu elektromobilů s palivovými články na vodík, a bude první, kdo auta s tímto pohonem nabídne kanadským zákazníkům.“

Společnost Hyundai Motor začala pracovat na výzkumu a vývoji palivových článků v devadesátých letech minulého století s cílem soustředit se více na ochranu globálního životního prostředí. V roce 2000 přišla s prvním vodíkovým palivovým článkem, který měl srovnatelný výkon jako spalovací motory. Dalších třináct let výzkumu vedlo až ke spuštění sériové výroby Hyundai Tucson Fuell Cell. 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků