Kamery v autech budou v USA povinné později

Rozhodnutí o tom, že nové vozy prodávané ve Spojených státech musí být vybaveny kamerou monitorující dění za vozidlem, bylo opět odloženo. A zřejmě vstoupí v platnost až v roce 2015.

Raymond LaHood, ministr dopravy USA, o tom informoval členy Senátu. Zároveň požadoval, aby automobilky, které ve svých vozech tyto kamery mít budou dříve, dostaly výrazné úlevy.

Podle analytiků by náklady na celou akci byly ohromné, padla částka 2,7 miliardy dolarů.

Není proto divu, že se automobilky brání. Jejich představitelé si opakovaně stěžovali, že je nesmysl požadovat, aby tyto kamery byly ve všech vozidlech. Stačily by jen ve velkých.

Kauza kamer se rozvířila v roce 2008, kdy nový zákon o bezpečnosti aut podepsal tehdejší prezident George W. Bush. Vše inspiroval příběh chlapce, kterého nešťastnou náhodou zabil jeho otec při couvání.

Podle NHTSA zemře ročně v USA při podobných nehodách v průměru 292 lidí – hlavně děti a starší lidé.  
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků