Kalifornské sídlo Toyoty bude brzy na prodej. Stojí 3,8 miliardy korun

Toyota za pár měsíců slavnostně otevře nové sídlo nedaleko Dallasu. To staré, které se nachází v Kalifornii, může být nyní vaše. Stojí 3,8 miliardy korun.

Nové sídlo Toyoty v Planu, severně od texaského Dallasu, je téměř hotové a v červnu se dočká oficiální kolaudace. To znamená, že bývalá základna japonské automobilky v Kalifornii bude už za pár měsíců volná. Podle prvotních odhadů ji společnost prodá za asi 3,8 miliardy korun.

Areál je vybaven kancelářskými a průmyslovými prostory a přizpůsoben kapacitě téměř 3 000 zaměstnanců. Toyota by sídlo ráda prodala jednomu vlastníkovi, to je ale podle zámořských médií nepravděpodobné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá nové sídlo Toyoty v Planu, severně od texaského Dallasu

Toyota plány nového sídla poprvé odhalila v roce 2014, ale k prodeji staré základny došlo až nyní. Důvod je prostý - automobilka nechtěla riskovat, že by po odprodeji někdo vynesl ven informace o chystaných projektech.

Ne všichni se ale za prací hodlají stěhovat. Zhruba čtvrtina zaměstnanců do Texasu nepoputuje a nahradí je mladí talentové. Dalších 1 000 lidí zamíří do nového sídla z kanceláří Toyoty v Kentucky a New Yorku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků