Kalifornie nařídila Volkswagenu upravit všechny motory 3.0 TDI

Volkswagen musí v Kalifornii upravit všechna prodaná auta s naftovým motorem V6 3.0 TDI, u kterého také přiznal manipulaci s měřením emisí oxidů dusíku pomocí speciálního softwaru řídící jednotky.

Do servisu tak bude muset zhruba 15 000 aut značek Audi, Porsche a Volkswagen, která byla v Kalifornii prodána právě s tímto motorem od roku 2009. Svolávací akci nařídil úřad CARB (California Air Resources Board). Volkswagen má nyní 45 dní na to, aby přednesl plán, jak bude svolávací akce probíhat.

Statistiky | Volkswagen | Byznys

Značkám Volkswagenu Dieselgate v ČR neškodí, rostou o desítky procent

Koncern tak musí ve lhůtě přijít na to, jak vozy upraví, aby plnily americké normy. Ty jsou ohledně emisí NOx ještě přísnější než ty evropské. V celých Spojených státech pak jezdí asi 85 000 vozů s motorem 3.0 TDI V6, který má údajně také falešný software.

Zatím tedy není jasné, zda se bude zásah týkat jen řídí jednotky, nebo budou potřeba další úpravy. Například motor 1.6 TDI hojně rozšířený v Evropě, kterého se skandál týká také, musí dostat i nové komponenty. Jednotka 2.0 TDI si pak prý vystačí jen s úpravou řídící jednotky.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků