Kaipan Baby je parádní sporťák pro patnáctileté. Bude i jako elektromobil!

Automobilka Kaipan dosud vyráběla pouze modely pro puristy, nyní ale začala myslet také na ty nejmladší. Kaipan Baby lze řidit od patnácti let!

Když se řekne Kaipan, většina z vás si jistě vybaví retro roadster odkazující na legendární Lotus 7 (model 57), případně modely 14 a 16, které už na první pohled šokují svým neobvyklým vzhledem. Dosud forma ze Smržovky vyrobila asi 400 vozů cílených na opravdové motoristické nadšence, letos se ale vydává do zcela nových vod. Na Autoshow v Praze představila Kaipan Baby, který bude možné řídit od patnácti let.

Sportovní auta | Kabriolety | Premiéry | Ostatní značky

Představujeme: Kaipan 16

Baby designově vychází z modelů 14 a 16, svými rozměry ale přesně zapadá do segmentu těch nejmenších automobilů. Na délku měří jenom 3150 milimetrů, je 1550 milimetrů široký a váží 350 kilogramů, dva pořádní chlapi jej tedy klidně přenesou z místa na místo. Vůz na fotografiích, je zatím jediný vyrobený prototyp s dieselovým motorem Lombardini o objemu 440 kubických centimetrů, má automatickou převodovku a poháněná přední kola. Výkon 4 kW není u vozidel AM ničím neobvyklým, stejně jako maximální rychlost omezená na 45 km/h.

Kaipan Baby - základní technické údaje
Délka [mm] 3150
Šířka [mm] 1550
Výška [mm] 1200
Pohon  přední kola
Pohotovostní hmotnost [kg] 350
Maximální rychlost [km/h] 45
Spotřeba diesel [l/100 km] 2,5-3,0

Spalovací verze je zajímavá, i Kaipan však chce jít s dobou, která přeje elektromobilům. V budoucnu vznikne Baby s elektromotorem o výkonu 4 kW a dojezdem až 80 kilometrů, přičemž jezdit by měl asi za 35 haléřů na kilometr. „Kaipan Baby jsme navrhli především pro mladé řidiče, kteří s ním mohou jezdit do školy a poté za svými koníčky. Nepočítáme tedy s velkým nájezdem kilometrů, proto si myslíme, že elektrická varianta bude pro takové využití ideální,“ řekl na výstavě Michal Hradský, majitel automobilky Kaipan.

Kaipan 14: sporťák z Favoritu (představení)

Otázkou zůstává základní cena. Podle Hradského by se mohla pohybovat okolo 350.000 Kč za spalovací verzi, všechno je ale ještě v jednání. Automobilka chce ještě do konce roku začít přijímat objednávky, přičemž první vozy dodá zhruba v polovině příštího roku. Prototyp má pouze otevřenou karoserii, pracuje se však i na zastřešení s výklopnými dveřmi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků