Kaipan Baby je parádní sporťák pro patnáctileté. Bude i jako elektromobil!

Automobilka Kaipan dosud vyráběla pouze modely pro puristy, nyní ale začala myslet také na ty nejmladší. Kaipan Baby lze řidit od patnácti let!

Když se řekne Kaipan, většina z vás si jistě vybaví retro roadster odkazující na legendární Lotus 7 (model 57), případně modely 14 a 16, které už na první pohled šokují svým neobvyklým vzhledem. Dosud forma ze Smržovky vyrobila asi 400 vozů cílených na opravdové motoristické nadšence, letos se ale vydává do zcela nových vod. Na Autoshow v Praze představila Kaipan Baby, který bude možné řídit od patnácti let.

Sportovní auta | Kabriolety | Premiéry | Ostatní značky

Představujeme: Kaipan 16

Baby designově vychází z modelů 14 a 16, svými rozměry ale přesně zapadá do segmentu těch nejmenších automobilů. Na délku měří jenom 3150 milimetrů, je 1550 milimetrů široký a váží 350 kilogramů, dva pořádní chlapi jej tedy klidně přenesou z místa na místo. Vůz na fotografiích, je zatím jediný vyrobený prototyp s dieselovým motorem Lombardini o objemu 440 kubických centimetrů, má automatickou převodovku a poháněná přední kola. Výkon 4 kW není u vozidel AM ničím neobvyklým, stejně jako maximální rychlost omezená na 45 km/h.

Kaipan Baby - základní technické údaje
Délka [mm] 3150
Šířka [mm] 1550
Výška [mm] 1200
Pohon  přední kola
Pohotovostní hmotnost [kg] 350
Maximální rychlost [km/h] 45
Spotřeba diesel [l/100 km] 2,5-3,0

Spalovací verze je zajímavá, i Kaipan však chce jít s dobou, která přeje elektromobilům. V budoucnu vznikne Baby s elektromotorem o výkonu 4 kW a dojezdem až 80 kilometrů, přičemž jezdit by měl asi za 35 haléřů na kilometr. „Kaipan Baby jsme navrhli především pro mladé řidiče, kteří s ním mohou jezdit do školy a poté za svými koníčky. Nepočítáme tedy s velkým nájezdem kilometrů, proto si myslíme, že elektrická varianta bude pro takové využití ideální,“ řekl na výstavě Michal Hradský, majitel automobilky Kaipan.

Kaipan 14: sporťák z Favoritu (představení)

Otázkou zůstává základní cena. Podle Hradského by se mohla pohybovat okolo 350.000 Kč za spalovací verzi, všechno je ale ještě v jednání. Automobilka chce ještě do konce roku začít přijímat objednávky, přičemž první vozy dodá zhruba v polovině příštího roku. Prototyp má pouze otevřenou karoserii, pracuje se však i na zastřešení s výklopnými dveřmi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků