K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

5 komentářů

Kazeasch
30. prosince • 14:49

To je zase zprávička jak z nosu. Pane autore, to, že někdo pohrdá něčím stylem života (o kterým mimochodem v posledních letech samotné USA otevřeně přiznává že jejich styl je průs...), neznamená že pohrdá i průmyslem apod. A mimochodem. Severní Korea není proti imperialismu ale proti kapitalismu (o kterým už taky USA otevřeně mluví jako o nefunkčním režimu který umí stát a lidi jen zadlužit aby se hrstka mohla mít jak prase v žitě).

Antiautomat
30. prosince • 14:03

A vie vobec autor (pri vsetkej ucte), co imperializmus vlastne je? Alebo len papagajuje ''to co sa vsade pise a preto to je pravda''? Tak sa mi zda, ze zase si otvaraju usta ti, ktori v socializme (nie komunizme, komunizmus je nieco uplne ine) nikdy nezili ale su najmudrejsi a najpovolanejsi mudrovat. Nie som cerveny, ale myslim ze by bolo treba si naliat cisteho vina - po co len trosku zrelej uvahe, slovne zvratky ako ''největšího bojovníka proti imperialismu, odvezl na pohřbu v Pchjongjangu symbol „americké rozpínavosti“, potrebuju uz len smajlik :-)Ale clanok sam osebe pobavil, to treba uznat :-)

baboon
29. prosince • 13:31

Na tom přece není nic divného (a myslím, že ani špatného) ...
J.V.Stalin rád jezdil v Packardech, nechal do SSSR dovézt několik Isott Fraschini, asi desítku Chryslerů - to vše v 30. letech. Po válce vybavil moskevskou milici padesátkou motocyklů H-D Panhead.
L.I.Brežněv měl mimo RR také velkou Toyotu, Caddy Eldorado, Buick Electra, a další.
Nicolae Ceausescu jezdil jednak Dacií 2000, ale měl desítků Jeepů Grand Wagoneer, dva Mercedesy 600, na pobřeží garážoval Jaguar E, jeho syn Nicu Ceausescu měl Ferrari. Jinak k běžnějším jízdám dostal od US vlády Buick LeSabre 1964.
Garáže jugoslávského předsedy vlády Josipa Broze-Tita by vydaly na několikastránkový seznam - množství Cadillaků, Mercedesů 600, ale třeba i velmi raritní Simca Vedette Presidence, v provedení otevřeného přehlídkového phaetonu.
Velký kormidelník Mao-Tse-Tung si objednal hned desítku Mercedesů 600, některé i ve versi Pullman.
Záliba Ericha Honeckera ve Volvech je všeobecně známa, k tomu ještě Citroeny, Range Rovery a jeden Peugeot 604.
Ještě jsem zapomněl na ministra zahraničí SSSR Vjačeslava Molotova, který před a po válce jezdil Rolls Roycem Phantom s karoserií Barker.
Ale takhle to bylo všude. Kl. Gottwalda vezl na inauguraci speciálně zakoupený Daimler 1946, když jeho předchůdce z r. 1936 ( po pres. Benešovi) byl prodán v Itálii. Přehlídkový Mercedes phateon je také známý, v něm jezdil ještě A. Zápotocký, i když byl vůz dokonale překarosován panem Sodomkou. Je to jeden z dvojice velkých Mercedesů, které dostal protektorátní president E. Hácha k 70. narozeninám od A. Hitlera.
Takhle by se dalo pokračovat na román ... Vždycky Ti mocní a bohatí dávali svou nadřazenost najevo - jinak by z toho asi ani neměli radost. Ovšem pochybuji, že v KLDR někdo pochopí, co to je Conti, či si toho pořádně všimne, zrůzněn truchlením ...
Nakonec - vládní park mimoevropských zemí skýtá mnohem zajímavější pohledy, než německá automobilová uniformita vládnoucí garnitury Evropské unie ...

Jelass
29. prosince • 19:00

Poslední věta by se dala do kamene tesat! :-D V Bruselu je to samý M-B E, S , BMW 5 a 7, S80 jsem potkal snad jedno. Na tom videu je víc typů limuzín, jak vozů, co vozí špičku EU.

rb
29. prosince • 14:36

Baboone, ty sa nezapries :-D Myslim ze prave ty by si mal takyto web zasobovat informacnymi clankami. Na citanie tvojho diela som uz teraz zvedavy, tak ako urcite vsetci sledujuci AR ;-)
Len tak dalej

Doporučujeme

Články odjinud