K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

Život tropí hlouposti. Rakev „Velkého vůdce a drahého soudruha“ Kima Čong-ila, největšího bojovníka proti imperialismu, odvezl na pohřbu v Pchjongjangu symbol „americké rozpínavosti“ – černá limuzína Lincoln Continental z roku 1976.

Ten kontrast nemohl být větší, na jedné straně vládnoucí „věrchuška“, jejich drahé vozy, na straně druhé hysterie a nelíčený smutek obyčejných Severokorejců, totálně odříznutých od jakýchkoli informací, od toho, co se děje ve světě, jen několik stovek kilometrů od nich.

Nejprve jel Lincoln Continental s rakví Kima Čong-ila zabalenou ve vlajce, za ním následoval druhý vezoucí obrovskou podobiznu zesnulého a na třetí limuzíně byl obrovský věnec. Tyto vozy byly zřejmě použity i proto, že posloužily už i při pohřbu Kim Ir-sena, Kim Čong-ilova otce a zakladatele Severní Koreje, který zemřel v roce 1994.

V koloně se pohybovala kromě vojenských vozů i velká flotila moderních luxusních mercedesů a vozy značky Volkswagen Passat z 90. let, které byly pravděpodobně zakoupeny v Číně, jež je největším obchodním partnerem Severní Koreje.  

Velký vůdce a drahý soudruh Kim Čong-il byl velký pokrytec. Na Americe nenechal nit suchou, ale přitom on a jeho otec Kim Ir-Sen měli kromě amerických a německých limuzín třeba i kolekci více než 20 000 hollywoodských filmů. Podobně jako kdysi Stalin. 

No comment

Ten pohřeb ale musel zasáhnout kromě milionů Severokorejců i současné představitele značky Lincoln. Malá kolona jejich vozů projíždějících ulicemi Pchjongjangu jim totiž musela připomenout chvíle, kdy byla jejich značka na vrcholu a soupeřila s Rolls-Roycem.

Podle deníku The New York Times společnost Ford Motor Company, která vlastní značku Lincoln, na e-maily žádající o komentář k prominentnímu použití svých vozů při pohřbu Kim Čong-ila, ani na otázku, zda nyní očekává nárůst poptávky po nich, nereagovala.

 


 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků