K downsizingu se uchyluje už i AMG, 6,3 litrový osmiválec skončí

Není rozhodně žádnou novinkou, že trend snižování objemů pohonných jednotek neboli downsizing zasahuje už všechny segmenty bez ohledu na danou klientelu té které oblasti. Downsizing můžeme chápat třeba u běžných vozů, u nichž je předpoklad, že při koupi nějaký ten litr navíc u papírové spotřeby může vadit. Uplatňování výše uvedených tendencí u vozidel určených především pro agresivnější a dynamickou jízdu však už tak logicky nevypadá, kromě toho, tyto vozy určitě nejsou určeny řidičům napjatě sledujícím palubní počítač s vyobrazenou kombinovanou spotřebou.

Touto cestou se nyní po vzoru BMW M a Audi vydává i sportovní divize Mercedesu AMG. Je ovšem třeba říci, že tak činí krátce poté, co se vydala cestou „upsizingu”. A byl to krok velmi úspěšný - výkonný, ale velmi „nenažraný”, kompresorem přeplňovaný 5,5 litrový osmiválec byl ve většíně modelů nahrazen 6,3 litrovým osmiválcem s atmosférickým plněním, který poprávu získal celou řadu ocenění ve všemožných anketách o motor roku. Jenže jeho pouť je u konce a náhradou za tento agregát bude opět 5,5 litrový osmiválec. Tentokrát ovšem s dvojitým přeplňováním turbodmychadly.
Ale i to je pouze dočasné řešení. Do roku 2012 chce totiž AMG do svých modelů implantovat výhradně šestiválce, výjimkou přitom snad bude pouze nejvyšší model třídy S. Co zbude z aut, jak je známe dnes, za několik let, je čím dál palčivější otázkou...
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků