Jsou zimní pneumatiky opravdu od včerejška povinné? Automaticky ne

Nejen veřejnoprávní média nám v předchozích dnech starostlivě připomínala, abychom nezapomněli včas přezout na zimní pneumatiky, které jsou od začátku předposledního měsíce roku „povinné“. Tak jednoznačné to ale není. Připomeňme si, co říká zákon a co z něj vyplývá pro řidiče. 

Ze zákona je řidič povinen mít na autě zimní pneumatiky, pokud…

  • je období od 1. listopadu do 31. března
  • se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza

Důležité je, že musí být splněny obě podmínky současně. Samotný časový interval nezakládá povinnost použít zimní pneumatiky. Pokud je například teplý podzim nebo sice chladno, ale naprosto sucho, můžete bez obav z postihu jezdit i na letních nebo celosezónních pláštích. Přezouvat nemusejí třeba ani řidiči, kteří vyjíždějí jen občas a nikdy na delší vzdálenosti (takže nehrozí, že by je počasí mohlo zaskočit).

Život řidiče | Bezpečnost | Pneumatiky

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Výjimku představují úseky označené dopravní značkou „zimní výbava“. Na nich je nutné mít zimní pneumatiky bez ohledu na počasí. 

Je dobré mít na paměti, že zákon pamatuje i na minimální hloubku dezénu zimního obutí. Ta musí činit minimálně čtyři milimetry – ale opět pouze v případě, že silnice jsou pokryté sněhem či ledem nebo lze takovou situaci předpokládat. Za suchého nebo teplého počasí můžete legálně jezdit na zimních pneumatikách se vzorkem minimálně 1,6 mm. Ne snad, že bychom to doporučovali – už proto, že v případě zhoršení počasí těžko hned poběžíte koupit nové obutí. 

Loni jsme se ptali, jak k sezónní výměně pneumatik přistupují čtenáři AutoRevue.cz. Výsledky online průzkumu shrnuje následující článek:

Život řidiče | Pneumatiky

Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

A pokud vás zajímají aktuální výsledky testů zimních pneumatik nejpoužívanějších rozměrů, najdete je zde:

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství | Pneumatiky

Test zimních pneumatik 205/55 R16: Barum je lepší než Michelin i Kleber


Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky | Pneumatiky

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků