Jsou zimní pneumatiky opravdu od včerejška povinné? Automaticky ne

Nejen veřejnoprávní média nám v předchozích dnech starostlivě připomínala, abychom nezapomněli včas přezout na zimní pneumatiky, které jsou od začátku předposledního měsíce roku „povinné“. Tak jednoznačné to ale není. Připomeňme si, co říká zákon a co z něj vyplývá pro řidiče. 

Ze zákona je řidič povinen mít na autě zimní pneumatiky, pokud…

  • je období od 1. listopadu do 31. března
  • se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza

Důležité je, že musí být splněny obě podmínky současně. Samotný časový interval nezakládá povinnost použít zimní pneumatiky. Pokud je například teplý podzim nebo sice chladno, ale naprosto sucho, můžete bez obav z postihu jezdit i na letních nebo celosezónních pláštích. Přezouvat nemusejí třeba ani řidiči, kteří vyjíždějí jen občas a nikdy na delší vzdálenosti (takže nehrozí, že by je počasí mohlo zaskočit).

Život řidiče | Bezpečnost | Pneumatiky

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Výjimku představují úseky označené dopravní značkou „zimní výbava“. Na nich je nutné mít zimní pneumatiky bez ohledu na počasí. 

Je dobré mít na paměti, že zákon pamatuje i na minimální hloubku dezénu zimního obutí. Ta musí činit minimálně čtyři milimetry – ale opět pouze v případě, že silnice jsou pokryté sněhem či ledem nebo lze takovou situaci předpokládat. Za suchého nebo teplého počasí můžete legálně jezdit na zimních pneumatikách se vzorkem minimálně 1,6 mm. Ne snad, že bychom to doporučovali – už proto, že v případě zhoršení počasí těžko hned poběžíte koupit nové obutí. 

Loni jsme se ptali, jak k sezónní výměně pneumatik přistupují čtenáři AutoRevue.cz. Výsledky online průzkumu shrnuje následující článek:

Život řidiče | Pneumatiky

Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

A pokud vás zajímají aktuální výsledky testů zimních pneumatik nejpoužívanějších rozměrů, najdete je zde:

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství | Pneumatiky

Test zimních pneumatik 205/55 R16: Barum je lepší než Michelin i Kleber


Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky | Pneumatiky

Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků