Jsou robotické policejní motorky budoucností pro ulice ve městech?

Na silnicích by se už za pár let mohli prohánět plně autonomní vozy. Dočkat by se mohla také policie. Například robotických motorek.

Designéři nemyslí ve svých návrzích jenom na běžné smrtelníky. Policejní jednotky by se také v blízké budoucnosti mohly dočkat zajímavých vozidel. Jednou z možností jsou například robotické motorky.

Návrhy této policejní motorky bez jezdce už existují. Měly by umět hlídkovat v ulicích, skenovat poznávací značky, či dokonce nahrávat pachatele. Pokud zaznamenají porušení zákona, dokážou automaticky poslat předvolání e-mailem, formou textové zprávy nebo dokonce tradiční poštou.

Zajímavosti | Retro | Život řidiče

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

"Design těchto futuristických policejních robotů již existuje, brzy se tak může stát realitou. Jeden policista by mohl dohlížet na pět těchto motocyklů. Ty by každý den v týdnu, po celých 24 hodin monitorovaly město," řekl designér Charles Bombardier.

Kdy by se tyto motorky mohly reálně dostat do ulic, není známo. Investice je totiž obrovská, v přepočtu kolem 127 milionů korun. Designéři proto počítají s tím, že by tito policejní roboti museli být financováni vládní organizací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků