Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Devět let působil slovenský designér Jozef Kabaň ve funkci šéfdesignéra vozů značky Škoda. Nyní se stěhuje do Mnichova, kde sídlí vedení značky BMW.

Po devíti letech bude mít Škoda novou osobnost zodpovědnou za design jejích modelů. Podle informací serveru iDnes a magazínu Automobilwoche totiž současný šéfdesignér Jozef Kabaň přechází k německé luxusní automobilce BMW. Informaci již potvrdila sama Škoda a vzápětí také BMW.

"Jozef Kabaň v posledních letech rozvoje podniku výrazným způsobem ovlivnil design a emocionalitu značky. Design celé modelové palety byl přitom výrazně přepracován a dostal nový směr.  Model yeti, který bude veřejnosti představen v letošním roce, představuje určité završení tohoto vývojového cyklu.  Děkujeme Jozefu Kabaňovi za vykonanou práci a do budoucna mu přejeme vše nejlepší," sdělil mluvčí Škoda Auto Vítězslav Pelc.

Klepněte pro větší obrázek

Ještě v lednu se Jozef Kabaň účastnil světové premiéry nové octavie ve Vídni

Poprvé ve svém profesním životě tak Jozef Kabaň  bude působit mimo koncern Volkswagen. Po svých studiích designu totiž již od dvaceti let působil v designovém oddělení ve Wolfsburgu, kde se nejprve spolupodílel na vývoji malých auto jako byly Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Brzy mu byly svěřovány daleko náročnější úkoly. Je tak podepsán například pod Bugatti Veyron nebo první generací Audi Q5.

Škoda | Autosalony | Ženeva 2016 | Design | Škoda Kodiaq

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Ve Škodě vytvořil od roku 2008 řadu zajímavých a velmi pozitivně vnímaných modelů, jako byl například současný superb a kodiaq.

Ještě po jeho odchodu budou přicházet do výroby vozy s jeho rukopisem. Letos například  druhá generace vozu yeti a faceliftovaná provedení rapidu a citigo. Spekuluje se také o revolučním konceptu škodováckého elektromobilu.

Zajímavosti | Fiat | Design

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Důvody k jeho odchodu zatím Škoda neuvedla. Spekuluje se ale, že by za tím mohlo být jeho nejmenování na vyšší pozice po loňském personálním zemětřesení v koncernu Volkswagen po aféře Dieselgate, a své mohlo sehrát i poměrně nevlídné přijetí rozdělených předních světlometů u modernizované octavie.

Podle německého týdeníku Automobilwoche by se Jozef Kabaň měl do Mnichova přestěhovat ve druhé polovině tohoto roku. Bude zodpovědný za vizáž budoucích vozů značky BMW. Nad ním v hierarchii podniku bude ještě Adrian van Hoydonk, který je šéfem designu celé skupiny. V ní jsou aktuálně kromě BMW ještě značky Mini a Rolls-Royce.

Testy | Fascinace | Luxusní auta | Sedany | BMW

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

"Nově bude za design značky BMW odpovědný Jozef Kabaň, Domagoj Dukec se stane vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M," uvádí se v tiskové zprávě automobilky BMW.

„Těším se na posílení designérského týmu BMW Group,“ říká  k tomuAdrian van Hooydonk. „Jozef Kabaň a Domagoj Dukec přinášejí nové zkušenosti, talent a vize, které potřebujeme pro budoucí směřování našeho designu.“

Karim Habib, jenž měl na starosti design značky BMW, již dříve na vlastní žádost opustil společnost. „Samozřejmě respektujeme rozhodnutí Karima Habiba a přejeme mu mnoho úspěchů v jeho nových podnikatelských snahách,“ dodává Adrian van Hooydonk.

Nejznámější díla Jozefa Kabaně si můžete prohlédnout na následujících 13 fotografiích:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků