Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Kvůli menšímu podílu uhlíku je spalování metanu ekologičtější než spalování benzínu. Emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %.

Současná aféra Dieselgate přiměla veřejnost zajímat se o to, co vlastně z jejich výfuků odchází. Jenže které palivo je vlastně k životnímu prostředí skutečně nejšetrnější? To je velmi komplexní otázka, ale pokud se budeme zabývat čistě emisemi škodlivin, které se zjišťují při homologačních zkouškách, vychází nejlépe stlačený zemní plyn – CNG.

Stlačený zemní plyn je z 98 % tvořen  metanem (CH4) a kvůli menšímu podílu uhlíku je jeho spalování ekologičtější než spalování benzínu, o naftě ani nemluvě.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Emise oxidu uhelnatého (CO) jsou ve srování s benzínovým autem nižší o 90 %. Auto na CNG vypouští zhruba o 45 % méně nespálených uhlovodíků, emise CO2 jsou v závislosti na spotřebě nižší v průměru o asi 30 % a nyní velmi diskutované emise NOx jsou ve srovnání s benzínovým autem nižší o 90 %, uvádějí stránky eurocng.cz.

Dalším bonusem pro životní prostředí je fakt, že stlačený zemní plyn CNG neobsahuje síru a při jeho spalování se neuvolňují saze, což je nyní problém především přímovstřikových downsizovaných motorů.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Palivo

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Dalo by se namítat, že pokud jde o emise, je nejčistší elektromobil. Jistě, ten ani nemá výfuk, ale když už dneska všichni řeší emise CO2, tak vězte, že elektromobil provozovaný v Česku a nabíjený z veřejné sítě je zodpovědný za 1170 g CO2 za každou spotřebovanou kilowatthodinu. Průměrný elektromobil tak v reálném provozu vypouští srovnatelné emise CO2 jako benzínové auto se spotřebou asi 7 až 8 litrů na 100 km.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků