Jenson Button: vždy budu míst slabost pro velké motory

Mistr světa z roku 2009 je po vítězství v Maďarsku při chuti. Čtyřtýdenní letní přestávku vyplňoval všelijak, kromě tréninku i poskytováním netradičních rozhovorů, které běžným fanouškům mohou přiblížit, co si Button vlastně o současné formuli 1 myslí a co by na ní rád pozměnil.

Klepněte pro větší obrázek

Musíte si vybrat město, kde by byl postaven další městský okruh proformuli 1. Jaké to bude?

Jenson Button: „Vybral bych si Tokio. Zbožňuju Tokio. Mají tam velmi kvalitní silnice, takže pro okruh by to bylo město jako stvořené. Jen si představte závodění v nikdy nespící městské části Roppongi. Pane jo!“

Kdybyste si mohl za týmového kolegu vybrat jednoho mistra světa, který by to byl a proč?

JB: „Za parťáka bych rád měl Jamese Hunta. Myslím, že by to byla ohromná zábava.“

Formule 1 představila ve své historii řadu zajímavých technických inovací. Vzpomeňme si na tzv. ground effect, aktivní zavěšení, turbomotory, šestikolky a tak dále. Kdybyste jedno z těchto řešení mohl přivést zpět, které byste zvolil?

JB: „Nikdy jsem neměl moc rád vozy přeplněné elektronikou. Mám rád hlasité a silné motory. Pravděpodobně bych tedy zvolil návrat desetiválcových motorů. 850 koní – to už bylo něco! Chápu ale, že je to jen názor zaujatého závodníka a že se musí hledět na ekologickou stránku věci. Musíme ukázat, že nám stav životního prostředí není lhostejný. Z tohoto pohledu
jde formule 1 správnou cestou a malé motory jsou žádoucí. Můj benzínem nasáklý mozek ale vždy bude mít slabost pro velké motory.“

Jaké technické změny byste v budoucnu ve formuli 1 rád viděl?

JB: „Méně aerodynamiky a více mechanického gripu. A návrat tankování v závodech.“

Jakou ze současných regulí byste nejraději změnil?

JB: „Zákaz tankování. Jízda s malým množstvím paliva bývala fantastická, skvělá. Všichni máme raději lehká auta. Volnost ve výběru množství paliva také umožňovala sofistikovanější strategie.“

Jaké dva velikány z historie byste rád viděl závodit proti sobě?

JB: „No asi Ayrtona Sennu a Alaina Prosta. Sledoval jsem je, když jsem byl velmi
mladý a nikdy bych nepohrdnul podívat se na ně znovu.“

V jakém historickém voze byste se rád projel?

JB: „Pokud bych se tam vešel, rád bych usedl za volant McLarenu MP4-4. To auto vyhrálo šestnáct závodů, takže to musí být něco!“

Více na www.f1sport

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků