Jen sedany a SUV. Maserati bude tři roky bez sportovního modelu

Po ukončení produkce modelů GranTurismo a GranCabrio, což nastane v příštím roce, nebude slavná značka nabízet žádný dvoudveřový sportovní vůz.

Za nemilou pauzu v produkci oblíbených typů vozů s trojzubcem ve znaku může zejména odložení debutu modelu Alfieri. Ten byl představen již na ženevském autosalonu v březnu roku 2014. Krásné kupé se mělo na silnicích objevit již letos, avšak dočkáme se ho nejdříve v roce 2020.

Zachránit dlouholetou tradici sportovních kupé a GT značky měli alespoň nástupci modelů s konfigurací 2+2, GranTurismo a GranCabrio. Jenže ani s těmi do roku 2020 nelze počítat.

Autosalony | Paříž 2016 | Maserati

Maserati posiluje Quattroporte i Ghibli. Mají i novou výbavu

Plány na výrobu sportovních GT ale prý uskutečněny budou. "Víme, že bychom takové vozy v portfoliu měli mít, chceme zákazníkům opět nabídnout dva takové modely" říká šéf automobilky Giulio Pastore pro britský Car Magazine.

Jeden z možných scénářů je, že model Alfieri dostane hybridní či plně elektrický pohon, zatímco nástupci GranTurisma a GranCabria zůstanou u konzervativního ústrojí s klasickou koncepcí a hliníkovou karoserií. "Pracujeme na hybridech, plug-in hybridech a 48 voltovém systému," říká Pastore.

Elektromobily | Luxusní auta | Maserati

Náš první elektromobil bude něco úplně jiného, slibuje Maserati

I přes absenci sportovních modelů zřejmě Maserati čekají rekordní roky. Zejména díky SUV Levante. To je odraz dnešního trhu, kdy i pro značky, jako je Maserati, je výroba crossoverů naprosto stěžejní, zatímco tradiční modely GT jsou spíše záležitostí pro zachování image.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků