Jen každý čtvrtý Volkswagen pochází z Německa

Označením Made in Germany se může chlubit stále menší procento z celkové výroby německých automobilek. Produkce německých automobilek sice neustále roste, ale zejména v zahraničních filiálkách.

V loňském roce kvůli prudkému nárůstu výroby v USA a Číně klesl podíl automobilů VW vyráběných v Německu na čtvrtinu. Lépe je na tom dceřiná společnost Audi, která v Německu stále vyrábí 83 procent své produkce, tedy zhruba 1,1 milonu vozů.

Konkurenční BMW a Mercedes udržují v Německu podíl výroby na sedmdesáti procentech, a v tomto trendu chtějí pokračovat.

Volkswagen zastává opačnou cestu. V loňském roce podíl výroby VW v německých závodech, kvůli prudkému nárůstu v výroby v Číně a ve Spojených státech, klesl na 25 procent.

„Made in Germany již platí jen pro vývoj a design, nikoli pro výrobu,“ uvedl pro server Welt.de automobilový expert Ferdinand Dudenhoeffer, který statistiky vyhodnocuje.

Do USA však přechází i konkurence. Například modely Mercedes M-Class a R-Class či BMW X6, X5 a X3 jsou stavěny pouze v USA.

Zahraniční expanze pokročila již tak daleko, že koncern VW zaměstnává v cizině víc lidí než v Německu. 55 procent všech zaměstnanců skupiny VW pracuje v zahraničí. Například v Číně se jedná o padesát tisíc lidí, kteří pracují v deseti továrnách. A expanze VW v Číně pokračuje. Do konce roku 2015 chce otevřít tři nové závody. K tomu se přidává i strmý růst výroby v USA a ve Wolfsburgu se již ptají, jestli je VW vůbec ještě německá firma.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek