Jen každý čtvrtý Volkswagen pochází z Německa

Označením Made in Germany se může chlubit stále menší procento z celkové výroby německých automobilek. Produkce německých automobilek sice neustále roste, ale zejména v zahraničních filiálkách.

V loňském roce kvůli prudkému nárůstu výroby v USA a Číně klesl podíl automobilů VW vyráběných v Německu na čtvrtinu. Lépe je na tom dceřiná společnost Audi, která v Německu stále vyrábí 83 procent své produkce, tedy zhruba 1,1 milonu vozů.

Konkurenční BMW a Mercedes udržují v Německu podíl výroby na sedmdesáti procentech, a v tomto trendu chtějí pokračovat.

Volkswagen zastává opačnou cestu. V loňském roce podíl výroby VW v německých závodech, kvůli prudkému nárůstu v výroby v Číně a ve Spojených státech, klesl na 25 procent.

„Made in Germany již platí jen pro vývoj a design, nikoli pro výrobu,“ uvedl pro server Welt.de automobilový expert Ferdinand Dudenhoeffer, který statistiky vyhodnocuje.

Do USA však přechází i konkurence. Například modely Mercedes M-Class a R-Class či BMW X6, X5 a X3 jsou stavěny pouze v USA.

Zahraniční expanze pokročila již tak daleko, že koncern VW zaměstnává v cizině víc lidí než v Německu. 55 procent všech zaměstnanců skupiny VW pracuje v zahraničí. Například v Číně se jedná o padesát tisíc lidí, kteří pracují v deseti továrnách. A expanze VW v Číně pokračuje. Do konce roku 2015 chce otevřít tři nové závody. K tomu se přidává i strmý růst výroby v USA a ve Wolfsburgu se již ptají, jestli je VW vůbec ještě německá firma.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků