Jemné ladění: První jízda s novou generací Audi Q5

23 komentářů

Qundatra
23. ledna • 9:00

:-D to je nadělení

Pája
20. ledna • 23:10

By mě zajímalo, proč není víc benzínů. Koukal jsem i na novou A5 sportback a taky tam cpou všude naftu. Dělá to i Volvo v novém V90. To jako chtějí vytřískat z těch dieslů co nejvíc, než je zakážou, nebo to má nějáký rozumný důvod?

RS
20. ledna • 14:27

No a u Q5 je ultraquattro, i kdyz ma motor podelne. Coz je system jeste horsi nez haldex. U haldexu nemam rad kdyz v zatacce pripne zadek a stopa se zlomi. A tady to bude stejne. Je vlastne prvni quattro s prednim nahonem :-)

Udo
20. ledna • 15:14

Ale to máš starší verzi haldexu, ne? Ze začátku to bylo to náhlé připojování skoro až nebezpečné. Současná 5. verze haldexu to nedělá, nedělala to ani 4., která byla mimochodem lepší než 5..

RS
20. ledna • 20:10

Je to 4. Superb 3.6. Ja myslim ze se mirni nedotacivost, kdyz zapne zadek... to je ten pocit..,

vana
20. ledna • 12:06

Quattro na rozdíl od tvrzení v článku není systém pohonu automobilky Audi, ale jen rámcový obchodní název používaný pro více různých vzájemně odlišných systémů 4x4 v rámci Audi. Tyto systémy často ve stejné nebo téměř stejné podobě využívají i ostatní koncernové značky pod svými vlastními obchdními názvy (Škoda má 4x4, VW má 4Motion a Seat 4Drive ...).
A quattro se tuším píše s malým "q"

stealth01
20. ledna • 14:32

No...ve stejně podobě...
Audi používá řekneme obrácený systém Haldex. U koncernu se proste k předním kolum připojí zadní. Quattro Ultra používá opačný princip. Auto je permanentní čtyřkolka a pokud systém vyhodnotí nepotřebnost pohonu všech kol, tak zadní kola odpojí. Já jejich krok vzhledem k nárokům na emise a spotřebu chápu. Pro mě je důležité mít možnost si vybrat. Pokud chci SUV s TorSen řešením a osmivalcem, u Audi ho najdu. Stačí zaškrtnout jiny model v jejich konfiguratoru.

RS
20. ledna • 20:14

Dle jen naftu..

RS
20. ledna • 20:12

Sami uvadi usporu 0,3. To fakt vytrhne.

vana
20. ledna • 17:00

Tak těžko může být ultra quattro permanentní když odpojuje zadní nápravu. Význam slova permanentní si asi představuju trochu jinak. než ty.
Nicméně způsob jakým je systém ultra quattro proveden vzbuzuje značné pochyby o efektivitě celé konstrukce. Kdo pochopil princip funkce ví o čem mluvím

Jirka
20. ledna • 12:53

Tak pokud vím, quattro byl pohon bez možnosti odpojení jedné z náprav. Tedy dosud.

vana
20. ledna • 12:59

To bohužel už hodně dávno není pravda, už od dob kdy začali s výrobou TT

Jirka
20. ledna • 13:03

Tak asi nemám takový přehled, ale pravidlem to není.

vana
20. ledna • 13:44

Pravidlem je to u příčně uložených motorů

vana
20. ledna • 12:09

Přesněji řečeno ostatní značky používají některé z těchto systémů

sokar
20. ledna • 12:28

A k čemu to je když pravé přední a levé zadní kolo bude v luftě a nikam se nepojede?Pseudočtyřkolky do města.

L
20. ledna • 13:25

Např. na youtube je spousta videí, kde např. VW a jeho 4motion umí odjet i s jen jedním kolem na pevné zemi, což třeba audi Q5 minulé generace neumělo, stejně jako BMW a jeho Xdrive.

dpcstb
20. ledna • 18:12

ked tam supnes uzavierky. ale tie nema kazdy touareg. musis mat balik offroad

homer
20. ledna • 13:40

samo o sobě to jede ale něco vytáhnout nebo utáhnout na vrstvě sněhu je konečná

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
L
20. ledna • 13:57

No jo, ale tohle už snad nikdo od vozů této kategorie neočekává ;-)

Jirka
20. ledna • 12:59

Pojede. Např. nový Tiguan to už umí.

vana
20. ledna • 12:57

Dvě kola v luftě nejpíše najednou nebudou, když tak jen na chviličkuSpíše nám autor článku zatajil jestli to ultra quattro je ke čtyřválcům povinně za trest, nebo si může zákazník zvolit i něco poctivého ?

dpcstb
20. ledna • 18:09

proste to nieje 4x4. iba marketingovy a technicky bullshit

Doporučujeme

Články odjinud