Jeep Wrangler dostane šestiválec 3.6 Pentastar

Ano, Jeep Wrangler sice prošel pro modelový rok 2011 výraznějším faceliftem, ten se ale dotkl kupříkladu interiéru a dalších v uvozovkách drobností.  To podstatné zůstalo stejné. V nabídce stále najdeme starý šestiválec a snad ještě starší automat. To by se mělo v příštím roce změnit.

Jeep Wrangler dosud využívá šestiválcový benzinový motor o objemu 3,8 litru s parametry 205 koní a 321 Nm. Na místo něj přijde pro modelový rok 2012 podstatně modernější jednotka 3.6 V6 Pentastar, která nabízí maximální výkon 294 k a vrchol točivého momentu 352 Nm. Tu najdeme například pod kapotou nového Jeepu Grand Cherokee, kde jen tak mimochodem odvádí velmi dobrou službu.

Motorem to ale nekončí, protože Wrangler má v nabídce ještě jednu záležitost, která už do moderních automobilů nepatří. Řeč je o skutečně archaické automatické převodovce nabízející pouze čtyři rychlostní stupně. Novinka bude pětistupňová, což se v dnešní době nemusí zdát jako nějaké velké terno, každopádně to je posun kupředu. Výrobce slibuje podstatné zlepšení spotřeby.

Vzhledem k tomu, že mluvíme o modelovém roku 2012, dá se předpokládat, že se tyto verzi představí někdy na podzim. Na našem trhu je uvidíme s největší pravděpodobností příští rok. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 265 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 2.987
Rok výroby: 2014
Stav: 71 231 km
Cena: 850 000 Kč
Jeep Commander 2.987
Rok výroby: 2006
Stav: 173 566 km
Cena: 268 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků