Jeep Wrangler 2012: hlavně nový motor

Značka Jeep pro modelový rok 2012 vyzbrojila slavný Wrangler silnějším a hospodárnějším motorem (+ 63x foto)

Koncern Chrysler Group, ovládaný již plně italským Fiatem, se pokouší věnovat pozornost všemu, co jeho značky odlišuje od konkurence. V tomto ohledu je zvláště významná značka Jeep, jejíž historii začal psát během druhé světové války slavný terénní vůz. Stávající Wrangler se odkazu původního stroje dosud nikterak významně nevzdálil, což se nezměnilo ani premiérou zatím poslední verze Jeep Wrangler 2011. Do modelového roku 2012 si však Jeep Wrangler přiváží již dříve avizovaný, zcela nový zážehový motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je jím koncernový vidlicový šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l kombinovaný standardně s novou, pětistupňovou převodovkou s automatickým řazením. Pro Wrangler 2012 je naladěn na výkon 285 koní (209 kW) a dosahuje nevyššího točivého momentu 353 Nm. Připomeňme, že výběhový šestiválec s objemem 3,8 l dával jen 205 koní (150 kW) a 321 Nm a byl opatřen klasickým čtyřstupňovým automatem. V porovnání s ním je nový Wrangler 3,6 V6 nejen rychlejší (z klidu na 96 km/h zrychlí za 8,4 s), ale také hospodárnější (na dálnici vykazuje průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km namísto dosavadních 12,4 l/100 km). 

Tip: Test nového Jeepu Wrangler se vznětovým motorem 2,8 CRD čtěte zde

Pánové od Jeepu zároveň upozornili, že nová pětistupňová automatická převodovka nabízí citelně širší rozsah převodů. Zejména „jednička“ je prý kratší, což zlepší pohyblivost vozu v těžším terénu, pokud vás ani tato skutečnost neuspokojí, můžete si připlatit za šestistupňovou rychlostní skříň s manuálním řazením. Také v modelovém roce bude Jeep Wrangler k mání ve dvoudveřovém a čtyřdveřovém provedení a ve verzích Sport, Sport S, Sahara a Rubicon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prakticky jedinou změnou je v tomto ohledu barva střechy „krátkého“ Wrangleru, jež má ve stupni Rubicon stejnou barvu jako Sahara. Ceny ani termíny prvních dodávek do Evropy zatím zveřejněny nebyly, ale budeme je pro vás sledovat. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 280 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 2.987
Rok výroby: 2014
Stav: 71 231 km
Cena: 850 000 Kč
Jeep Cherokee 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 111 096 km
Cena: 125 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků